تاریخ انتشار: یکشنبه 28 مهر 1398 | 11:18 ق.ظ
امام جمعه مرودشت: کمتر مردوشتی یا مسافری هست که در بدو ورود از پل خان به مرودشت ، بوی تعفن ونابسامانی موجود ذهنش را درگیر نکند
امام جمعه مرودشت: کمتر مردوشتی یا مسافری هست که در بدو ورود از پل خان به مرودشت ، بوی تعفن ونابسامانی موجود ذهنش را درگیر نکند به گزارش “سلام مرودشت ” به نقل از  روابط عمومی ستاد نماز جمعه مرودشت حجت الاسلام و المسلمین مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام اسارت آل الله ،عمل صالح و طاعت و بندگی خداوند توسط مومنان را مایه نجات انسان ها در روز قیامت […]

به گزارش “سلام مرودشت ” به نقل از  روابط عمومی ستاد نماز جمعه مرودشت حجت الاسلام و المسلمین مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام اسارت آل الله ،عمل صالح و طاعت و بندگی خداوند توسط مومنان را مایه نجات انسان ها در روز قیامت قلمداد نمود .

وی در ادامه این ایام را زمان آماده شدن مردم جهت سفر معنوی اربعین حسینی عنوان کرد وافزود :مراسم پیاده روی اربعین حسینی به عنوان یک سنت الهی می باشد که به فضل الهی تبدیل به مقدمه ای خواهد شد که مقدمه ظهور منجی عالم بشریت امام زمان (عج) خواهد شد .

خطیب جمعه مرودشت در ادامه خطبه های خود به سخنان  اخیر نخست وزیر آمریکا مایک پامپئو در خصوص عدم پرداخت ۱۰۰میلیون دلاری آمریکا برای کمک به زیرساخت های کشور افغانستان اشاره نمود و افزود: وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که با توجه به فساد اداری در کشور افغانستان ما عهد خود را در زمینه کمک به زیرساخت های این کشور عملی نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد :این سخنان وزیر خارجه آمریکا در خصوص عدم پرداخت کمک به کشور افغانستان بعد از ۱۹سال اشغالگری آمریکا در این منطقه در حالی به زبان آمده است که آمریکا ادعای مبارزه با القاعده و طالبان که به این کشور حمله کرده بود را داشته است  و این کشور را در حالی رها می کند که تعداد کشته های غیر نظامی آنها در مقایسه با غیر نظامی قربانی داعش  تقریبا چهار برابر می باشد .

آقائی افزود :آمریکایی ها ادعای مبارزه با تروریسم  وداعش را در دنیا داشته واین در حالی می باشد که از زمان ورود آنان به کشور افغانستان بیش از ۷ هزار داعشی در این منطقه رشد نموده وعلاوه بر آن ،کشتار غیرنظامیان ،کشت وتولید مواد مخدر که حدود ۷۰الی ۱۱۰میلیارد دلار برای آنان درآمد داشته است به همراه فساد اداری و اجتماعی وسیاسی واقتصادی از دیگر آثار حضور آمریکایی ها در کشور افغانستان بوده است .

وی یکی از زیان بار ترین آثار حضور آمریکایی ها در کشور افغانستان را جنگ همه علیه همه ابراز نمود وافزود:از زمان حضور آمریکایی ها در این کشور با تفرقه افکنی و ایجاد گروه های تروریستی  متعدد مثل  داعش ، القاعده ، طالبان  و ایجاد اختلاف بین مردم و دولت  افغانستان  همه با یکدیگر وارد جنگ شده اند و…یک بلبشویی راه افتاده است که همگی حاصل حضور آمریکا در این کشور است.

خطیب جمعه مرودشت در ادامه ۷ ام مهر ماه روز آتش نشان را به این قشر زحمت کش  و متعهد تبریک گفت و اظهار داشت : روز هفتم مهر به نام ناجیانی نامگذاری شده است که شاید در طول روزها و سال ها کمتر از آنها یاد می شود . انسانهایی که همواره جان خود را به خطر می اندازد تا نجات بخش جان دیگران باشند.

وی از مسئولان تقاضا داشت که نسبت به رفع مایحتاج آتش نشانان اقدام شایسته وعاجل بکار گیرند.

آقائی در ادامه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ۹ ام مهر ماه (هفته جهانی مراقبت از سالمندان )، یکی از کمبودهای سطح شهرستان را نداشتن مرکز تخصصی نگهداری از سالمندان عنوان کرد و از خیرین تقاضا داشت که در این زمینه همکاری لازم را با مراکز بهداشت و درمان وامور بهزیستی داشته باشند.

وی در ادامه به سنت ازدواج آسان و با موضوع خاص اشاره نمود وافزود :امروزه خانواده های زیادی در سطح شهر وجامعه وجود دارد که دختر دم بخت داشته یا فرزند پسر آنان هنگام ازدواجشان می باشداما به دلیل رعایت شئون اجتماعی ،اجازه عنوان کردن این موضوع را ندارند،لذا به همین خاطر سنت الهی ایجاب می کند که در معرفی جوانان پاک وشایسته ومومن ودختران محجبه و مومنه  به همدیگر در غالب راه اندازی موسسات خیریه برای واسطه گری امر ازدواج  اقدام شایسته صورت گیرد.

خطیب جمعه مرودشت در ادامه ضمن گلایه از نابسامانی ورودی شهر در پل خان از سمت شیراز ،این وضعیت را شایسته شان وجایگاه مردم شهر متمدن وتاریخی وفرهنگی مرودشت ندانست .

وی تصریح کرد: کمتر مردوشتی یا مسافری هست که در بدو ورود به شهر چندین ثانیه ذهنش نسبت به این موضوع که شهرستان مرودشت با این همه پیشینه تاریخی وفرهنگی وقدمت ،چرا چنین وضعیتی ویا ورودی نابسامانی دارد،درگیر نشودویا بوی تعفن انباشته شده از حریم رودخانه مجاور پل خان را احساس نکند .

وی عرضه داشت :در ورودی شهر مرودشت یک محدوده جغرافیایی خاصی وجود دارد که به لحاظ بلاتکلیفی در سطح استان فارس بی نظیر می باشد ، از یک سو پل تاریخی خان وجود داشته که میراث فرهنگی ملزم به حفظ ونگهداری از آن می باشد واز سوی دیگر وجود رودخانه  مجاور پل خان ،که اداره آب متولی حفظ حراست از آن هست واز سمت دیگر ورود حریم اصلی شهر که از معابر وشاهراه ترانزیتی نیز می باشد وجود دارد که متولی آن اداره راه می باشد ، که هیچ کدام از دستگاه ها واداره های فوق الذکر توان پرداخت وهزینه جهت ساماندهی ورودی شهر را در این منطقه را نداشته  واز سوی دیگر در این اثنا چنانچه شهرداری مرودشت بخواهد این ورودی را ساماندهی کندبه دلیل اینکه جز محدوده شهر محسوب نمی شود  مواخذه خواهد شد .واین خود یک سردرگمی بزرگ ایجاد نموده است .

آقائی با بیان اینکه فرد مسافری که وارد این شهر تاریخی وفرهنگی می گردد،چیزی به نام خط محدوده شهری نمیشناسد واز طرف دیگر آبروی شهر در گروه این موضوع وساماندهی آن می باشد ،لذا از استاندار محترم فارس وفرماندار وشهردار واداره میراث فرهنگی وراه وترابری وآبفا تقاضا داریم که هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی ورودی اصلی شهر اقدام شایسته وعاجل بکار گیرند.

شایان ذکر است که به مناسبت هفته دفاع مقدس ،قبل از خطبه های نماز جمعه ،سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده نیروی انتظامی مرودشت به ایراد مطالبی پیرامون گرامی داشت یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس ،پرداخت.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار