تاریخ انتشار: یکشنبه 28 مهر 1398 | 11:01 ق.ظ
نخستین گلخانه بیولوژیک فارس در مرودشت ایجاد شد
نخستین گلخانه بیولوژیک فارس در مرودشت ایجاد شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از ایجاد نخستین گلخانه بیولوژیک فارس و رهاسازی کنه‌های شکارگر به جای سموم شیمیایی در فضای گلخانه خبر داد. به گزارش” سلام مرودشت “، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اظهار کرد: برای نخستین بار در مرودشت و همزمان با چند شهرستان دیگر به منظور تولید محصول سالم و […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از ایجاد نخستین گلخانه بیولوژیک فارس و رهاسازی کنه‌های شکارگر به جای سموم شیمیایی در فضای گلخانه خبر داد.

به گزارش” سلام مرودشت “، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اظهار کرد: برای نخستین بار در مرودشت و همزمان با چند شهرستان دیگر به منظور تولید محصول سالم و با هدف کاهش تعدد سم پاشی، کنه شکارگر سوریسکی بر علیه آفات مگس سفید، کنه تارتن وتریپس در یک گلخانه ۷ هزار و ۵۰۰ متری فلفل دلمه‌ای رها سازی شده است.او با اشاره به نحوه رهاسازی این کنه‌ها ادامه داد: کنه شکارگر سوریسکی با بسته بندی بطری‌های حاوی ۲۵ هزار کنه در هر بطری موجود است و به صورت پاشش روی برگ‌ها رها سازی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان شرایط مناسب محیطی جهت فعالیت این حشره، دمای بهینه ۲۰ تا ۲۶ درجه سانتیگراد و رطوبت مناسب را ۶۵ تا ۸۰ درصد در طول مدت فعالیت این حشره عنوان کرد.

رحیمی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از سموم کم خطر، عوامل غیر شیمیایی و استفاده از عوامل بیولوژیک را گامی مهم در تولید محصول سالم دانست، و افزود: در سال‌های اخیر اقدامات موثری در زمینه کنترل بیولوژیک آفات در محصولات صیفی انجام شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه کاربرد آفت کُش‌های شیمیایی در مزارع و باغ‌ها به تنهایی راه حل مناسبی برای دفع آفات کشاورزی نیستند، تصریح کرد: استفاده گسترده از این سموم باعث بروز مشکلات آلودگی محیط زیست، مقاومت آفات، از بین رفتن دشمنان طبیعی و انتقال بقایای آفت کُش‌ها به مواد غذایی می‌شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار