تاریخ انتشار: یکشنبه 10 مهر 1401 | 10:26 ق.ظ
تولید ۵۷۰ تن زیتون در مرودشت
تولید ۵۷۰ تن زیتون در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید ۵۷۰ زیتون از  190 هکتار از باغ های این شهرستان خبرداد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: برداشت زیتون ازاواسط شهریورماه با برداشت ارقام کنسروی آغاز شد و تا اواخر مهر ماه با برداشت ارقام […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید ۵۷۰ زیتون از  190 هکتار از باغ های این شهرستان خبرداد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: برداشت زیتون ازاواسط شهریورماه با برداشت ارقام کنسروی آغاز شد و تا اواخر مهر ماه با برداشت ارقام روغنی به پایان می رسد.

امیریان با بیان اینکه به منظور افزایش عملکرد و بهبود وضعیت ارقام نامناسب فعلی، طرح افزایش عملکرد باغ ها با اجرای عملیات هرس، پیوند، تغذیه حدود سه سال است که  در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: تاکنون حدود ۴۰ هکتار از باغ های شهرستان با استفاده از اعتبارات تغذیه، پیوند و اصلاح و احیا، اصلاح شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، اضافه کرد: عمده زیتون تولیدی در شهرستان به صورت محلی فرآوری می شود و مقداری نیز به کارخانه های روغن گیری در شهرستان های  کوار و شیراز ارسال می شود.

امیریان یادآور شد: ارقام تخم کبکی، زرد زیتون، شنگه، دزفولی، کنسواریا و فیشومی از مهمترین ارقام زیتون موجود در شهرستان مرودشت است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار