تاریخ انتشار: شنبه 27 دی 1399 | 08:22 ق.ظ
کشت گندم در مرودشت به ۷۰ هزار هکتار رسید
کشت گندم در مرودشت به ۷۰ هزار هکتار رسید مدیر جهاد کشاورزی شهزستان مرودشت از کشت ۷۱ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم در این شهرستان خبر داد.به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی افزود: کشت گندم عمدتا از نیمه آبان آغاز و تا نیمه آذر ماه ادامه داشت.او بیان کرد: با توجه به تاخیر در بارندگی‌های پاییزی، کشت تاخیری گندم تا آذر ماه نیز ادامه […]


مدیر جهاد کشاورزی شهزستان مرودشت از کشت ۷۱ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی افزود: کشت گندم عمدتا از نیمه آبان آغاز و تا نیمه آذر ماه ادامه داشت.
او بیان کرد: با توجه به تاخیر در بارندگی‌های پاییزی، کشت تاخیری گندم تا آذر ماه نیز ادامه داشت.
رحیمی با اشاره به اینکه تدارک بذرکار به عنوان یکی از اصلی ترین ماشین های کشت پاییزه سال جاری به نحو مطلوبی انجام شد، اظهار کرد: نزدیک به ۱۳۰دستگاه بذرکار از جمله کمبینات، همدانی، خطی کار، بذرکارخصوصا کارنده های کشت بر روی پشته های بلند کشت گندم و جو را انجام دادند.
به گفته رحیمی؛ ارقام کشت شده گندم شامل سیروان، چمران۲ ، تیرگان، مهرگان، طلایی، برات و ترابی است.
وی افزود: به منظور کشت گندم در سال جاری هفت هزار و ۲۷۷ تن گندم بذری از طبقه گواهی شده در این شهرستان توزیع شد که افزایش دوبرابری نسبت به سال گذشته داشته است.
این مقام مسئول تصریح کرد: علاوه بر بذور گواهی شده ۱۵۰۰ تن نیز از ارقام مادری و “پرورشی سه”به پیمانکاران بذری تحویل شده است که به منظور تولید رقم گواهی شده در سال آینده استفاده خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه ‌کشت گندم در این شهرستان با رویکرد کشت مکانیزه و کشت بر روی پشته‌های بلند انجام می شود، ابراز کرد: بیش از ۷۵ درصد گندم شهرستان به صورت مکانیزه و مابقی به صورت نیمه مکانیزه انجام می شود.
این مقام مسئول یادآور شد: کشت مکانیزه بذر مصرفی را از ۳۸۰ کیلوگرم به ۲۰۰ کیلوگرم کاهش می دهد و در کاهش مصرف آب نیز سهم بسزایی دارد.
مرودشت با ۱۳۵ هزار هکتار اراضی قابل کشت، قطب تولید گندم در استان فارس است./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار