تاریخ انتشار: شنبه 15 شهریور 1399 | 11:07 ق.ظ
تولید ۲۵۵۰ تن کلم پیچ در مرودشت
تولید ۲۵۵۰ تن کلم پیچ در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت کلم پیچ از ۳۰ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۲۵۵۰ تن کلم پیچ تولید شود. به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی با بیان اینکه کلم در منطقه در دو مرحله و به صورت نشایی کشت […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت کلم پیچ از ۳۰ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۲۵۵۰ تن کلم پیچ تولید شود.
به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی با بیان اینکه کلم در منطقه در دو مرحله و به صورت نشایی کشت می شود، افزود: تاریخ کشت اول در خزانه نیمه بهمن بوده که زمان انتقال آن دهه اول فروردین است تاریخ کشت دوم در خزانه ابتدای فروردین است که در نیمه ی اردیبهشت به زمین اصلی منتقل می شود.
رحیمی خاطر نشان کرد: متوسط تولید کلم در هکتار حدود ۸۰ تا ۸۵ تن در هکتار است و این در حالی است که در برخی مزارع تا ۱۲۰ تن در هکتار نیز تولید می شود.
به گفته رحیمی؛ عمده کشت کلم در این شهرستان کلم پیچ سفید است، کلم گل و کلم پیچ قرمز نیز در موارد محدودی کشت می شود.
او گفت: بخشی از محصول تولیدی علاوه بر مصرف داخلی و ارسال به استان های اصفهان و بوشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس ازجمله امارات و بحرین نیز صادر می شود.
وی افزود: با استناد به یافته های تحقیقاتی کلم حاوی سولفورفان است که بدن را از نواع خاصی از سرطان ها محافظت می کند.
علاوه بر این، کلم می تواند برای درمان یبوست، زخم معده، سردرد،چاقی، اگزما، یرقان، ورم مفاصل، نقرس، اختلالات چشمی، بیماری های قلبی، پیری و بیماری آلزایمر به کار رود./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار