تاریخ انتشار: شنبه 11 مرداد 1399 | 12:44 ب.ظ
غوره دیم در کامفیروز به مرحله برداشت رسید
غوره دیم در کامفیروز به مرحله برداشت رسید مسئول مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز جنوبی در مرودشت از آغاز برداشت غوره دیم از یکصد هکتار از انگورستان های این منطقه خبر داد. به گزارش سلام مرودشت، علی نقی قاسمی با اشاره به اینکه مدت زمان برداشت غوره ۱۵ تا ۲۰ روز است، افزود: برداشت غوره تا اواخر مرداد ماه در این منطقه ادامه دارد. […]

مسئول مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز جنوبی در مرودشت از آغاز برداشت غوره دیم از یکصد هکتار از انگورستان های این منطقه خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت، علی نقی قاسمی با اشاره به اینکه مدت زمان برداشت غوره ۱۵ تا ۲۰ روز است، افزود: برداشت غوره تا اواخر مرداد ماه در این منطقه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد محصول باغ های انگور به صورت غوره برداشت می شود، افزود: پیش بینی می شود بیش از ۲۰۰ تن غوره تولید شود.
قاسمی بیان کرد: غوره برداشت شده به منظور تولید آبغوره خانگی در کارگاه‌های سنتی و یا ارسال به میادین میوه و تره بار شیراز ارسال می شود.
اوگفت: غوره تولیدی به دلیل دیم بودن و استفاده کمتر از سموم و کودهای شیمیایی از کیفیت و محبوبیت ویژه ای برخوردار است.
به گفته قاسمی، رقم شیرازی یا لر کش عمده ترین رقم غوره تولیدی در این منطقه است.
وی گفت : بر اساس منابع موجود، غوره در دفع صفرا، بهبود عملیات هضم غذا در دستگاه گوارش و تقویت کبد نقش دارد.
در ترکیبات شیمیایی غوره سه درصد اسید‌های آلی به نام‌های اسید وینیک، اسید مالیک، اسید فرمالیک، اسید سوکسینیک، اسید اگزالیک و اسید گلوکولیک وجود دارد. این میوه دارای یک درصد قند و کمی اسانس است. کامفیروز در ۹۰ کیلومتری غرب شهرستان مرودشت و در ۱۱۰ کیلومتری شمال شرق شیراز واقع شده است./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار