تاریخ انتشار: شنبه 21 تیر 1399 | 13:03 ب.ظ
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت: تولید بیش از ۷۰ تن زیره در مرودشت
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت: تولید بیش از ۷۰ تن زیره در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت نیمه مکانیزه زیره در ۱۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان پایان یافت. به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی  با اشاره به اینکه  طول دوره رشد این گیاه ۱۰۰ تا۱۱۰ روزاست، افزود: زیره سبز به صورت نیمه مکانیزه و با دستگاه کمبینات دراسفند کشت و در تیرماه نیز برداشت […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت نیمه مکانیزه زیره در ۱۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان پایان یافت.

به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی  با اشاره به اینکه  طول دوره رشد این گیاه ۱۰۰ تا۱۱۰ روزاست، افزود: زیره سبز به صورت نیمه مکانیزه و با دستگاه کمبینات دراسفند کشت و در تیرماه نیز برداشت می شود.

رحیمی با اشاره به اینکه روش مکانیزه  و نیمه مکانیزه کاهش هزینه برداشت و افزایش تولید  محصول  را در پی دارد خاطر نشان کرد: زیره  تولیدی در مرودشت عاری از هرگونه سموم و کودهای شیمیایی است و می توانیم از این محصول به عنوان محصول سالم نام ببریم .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه کشت و برداشت مکانیزه گیاهان دارویی در مرودشت رو به افزایش است، تصریح کرد: در سال جاری ۳۵ هکتار از مزارع زیره سبز به صورت یکپارچه و به  صورت مکانیزه و مستقیم  کشت شده است.

به گفته وی؛  نیازآبی کم و از طرفی همزمانی دوره رشد این محصول با نزولات جوی ،کم توقع بودن این گیاه و اقتصادی بودن تولید، سهولت داشت، کاشت و برداشت آن از مزایای کشت این محصول است.

رحیمی  با اشاره به شوری  بخشی از زمین های کشاورزی شهرستان مرودشت، یادآور شد: زیره یکی از محصولاتی است که نسبت به شوری خاک تا حدود زیادی مقاوم است و کشت زیره سبز در این اراضی از جمله رویکرد های مدیریتی مناسب جهت توسعه کشت این محصول  است./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار