تاریخ انتشار: دوشنبه 2 تیر 1399 | 08:34 ق.ظ
مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مرودشت: تولید کاسنی در مرودشت
مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مرودشت: تولید کاسنی در مرودشت مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به آغاز برداشت کاسنی، از کشت و برداشت یک و نیم هکتار گیاه داروی کاسنی در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت، سمیه کارگر با بیان اینکه کاسنی به صورت پائیزه و بهاره کشت می شود، تصریح کرد: مناسب ترین زمان کشت کاسنی در […]

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به آغاز برداشت کاسنی، از کشت و برداشت یک و نیم هکتار گیاه داروی کاسنی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت، سمیه کارگر با بیان اینکه کاسنی به صورت پائیزه و بهاره کشت می شود، تصریح کرد: مناسب ترین زمان کشت کاسنی در شهرستان نوع بهاره هست که عملکرد بهتری دارد.
او گفت: برداشت کاسنی طی سه مرحله انجام می شود و در مرحله اول برگ و شاخسار، مرحله دوم علاوه بر برگ و شاخسار، بذر گیاه ودر مرحله آخرنیز باقیمانده گیاه و میزان کمی نیز بذر برداشت می شود.
از هر هکتار کاسنی حدود سه تا سه و نیم تن شاخسار و دو تن بذر قابل برداشت است که برگ و شاخسار تولیدی به منظور تهیه عصاره و عرق کاسنی به فروش می رسد.
با توجه به نیاز آبی کم این محصول، مقرون به صرفه بودن و مقاومت و سازگاری آن با شرایط منطقه و نیز با توجه به اینکه از تمام اجزای گیاه کاسنی از جمله ریشه و ساقه آن استفاده می شود می توان از این محصول در تغییر الگوی کشت منطقه و سوق دادن آن به سمت محصولات کم آب بر استفاده کرد.
این کارشناس بیان کرد: گیاه کاسنی دارای طبیعت سرد و تر است که از ویژگی ‌های دارویی آن می‌توان به برطرف کردن تشنگی، تب بر، درمان کبد چرب، تصفیه خون و درمان بیماری‌های پوستی اشاره کرد.همچنین از روغن دانه این گیاه نیز جهت معالجه سنگ کلیه استفاده می شود./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار