تاریخ انتشار: جمعه 16 تیر 1402 | 18:36 ب.ظ
برگزاری جلسه مسائل و مشکلات مهم بخش کامفیروز شمالی
برگزاری جلسه مسائل و مشکلات مهم بخش کامفیروز شمالی به گزارش سلام مرودشت به نقل از  روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت، جلسه شورای اداری بخش کامفیروز شمالی به ریاست فرماندار ویژه شهرستان و با حضور جمعی از مدیران و روسای ادارات شهرستان و بخش، دهیاران و شوراهای اسلامی و اهالی بخش کامفیروز شمالی در محل مسجد امام حسن مجتبی(ع) شعر خانیمن برگزار شد. […]

به گزارش سلام مرودشت به نقل از  روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت، جلسه شورای اداری بخش کامفیروز شمالی به ریاست فرماندار ویژه شهرستان و با حضور جمعی از مدیران و روسای ادارات شهرستان و بخش، دهیاران و شوراهای اسلامی و اهالی بخش کامفیروز شمالی در محل مسجد امام حسن مجتبی(ع) شعر خانیمن برگزار شد.

اسماعیل خوشبخت در این نشست، هدف از این‌گونه جلسات را ارتباط مستقیم و رودررو با مردم و دریافت، پیگیری و رفع مسائل و مشکلات آن‌ها دانسته و افزود: پیش‌از حضور در بخش، مسائل و مشکلات عمده را جمع‌آوری کرده و بر اساس آن، مسئولان مرتبط را برای حضور در بخش و پاسخ‌گویی به مطالبات مردمی و پیگیری و رفع مشکلات فرا خوانده ایم. وی با اشاره به طرح هوشمندسازی مصرف آرد و ساماندهی نانوایی‌ها گفت: طبق دستورالعمل جدید، براساس میزان مصرف نانوایی‌ها، آرد به آن‌ها تخصیص داده می‌شود و از سوی دیگر اگر واحد نانوایی تخلفاتی را در حوزه آرد و نان مرتکب شود سهمیه آن کسر و به دیگر نانوایی‌ها در همان شهرستان و منطقه داده خواهد شد.

رئیس کارگروه آرد و نان شهرستان مرودشت افزود: متأسفانه پیش‌از این شاهد تخلفاتی از سوی برخی از واحدهای نانوایی بودیم لذا امیدواریم با دستورالعمل‌های جدید، ضمن کنترل میزان مصرف آرد، از تخلفات مذکور تا حد امکان بکاهیم.

او ادامه داد: با توجه به وضعیت معابر و راه‌های روستایی، طی اقدامات و هماهنگی های انجام شده و رایزنی نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، به میزان لازم، قیر رایگان برای آسفالت معابر و راه‌های روستایی اختصاص داده خواهد شد که این موضوع گام بزرگی در جهت محرومیت‌زدایی و بهسازی معابر است.

فرماندار ویژه شهرستان مرودشت با بیان اینکه مرودشت در حوزه نهضت ملی مسکن ازجمله شهرستان‌های موفق و پیشرو است گفت: تاکنون برای ساخت واحدهای مسکونی برای تعداد بالایی از مردم شامل دوازده هزار نفر زمین اختصاص یافته و عملیات اجرایی نیز آغاز شده است اما متأسفانه در بخش کامفیروز اقدام شایان ذکری صورت نگرفته که دلیل آن عدم یافتن زمین مناسب است لذا انتظار می‌رود بخشداری، شوراهای اسلامی و دهیاران و به‌خصوص مردم شریف منطقه در این خصوص یاریگر ما باشند.

وی با اذعان به این‌که اقدامات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی ازجمله مهم‌ترین وظایف ادارات و دستگاه‌های اجرایی است گفت: از دهیاران، شهرداران، شوراهای اسلامی و ادارات بخش انتظار می‌رود نهایت همکاری را با متولیان فرهنگی و مذهبی به منظور برنامه ریزی، تصمیم سازی و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی داشته باشند.

فرماندار ویژه شهرستان مرودشت با اشاره به شکستگی خطوط اصلی انتقال آب مرودشت از سد درودزن و بروز مشکلات فراوان برای مردم شریف مرودشت در پی قطع کامل آب گفت: بخشی از مشکل کم‌آبی مرودشت بدلیل فرسوده بودن شبکه آب‌رسانی است که موجب هدر رفت آب می‌شود لذا با رایزنی که با شهرداری و شورای اسلامی شهرستان مرودشت داشتیم درج تبصره سه در قبوض آب مشترکین مصوب شد که این مبلغ جهت ترمیم و تعویض شبکه آب‌رسانی و اجرای شبکه فاضلاب هزینه میشود و در کنار اعتباراتی که از سوی دولت تخصیص شده‌است می‌تواند مشکل فرسودگی شبکه آب‌رسانی و عدم وجود شبکه فاضلاب را حل نماید.

او بیان کرد: این راهکار در بخش کامفیروز و دیگر بخش‌های شهرستان نیز می‌تواند راه‌گشا باشد.

خوشبخت با اشاره به مشکل آنتن دهی شبکه تلفن همراه و اینترنت به‌عنوان یکی از مطالبات جدی اهالی در بخش کامفیروز  گفت: با توافقات انجام‌شده با شرکت مخابرات و با توجه به اهمیت موضوع به‌خصوص در آستانه برگزاری انتخابات، تلاش داریم مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت به‌زودی رفع شود.

او اشتغال و حمایت از سرمایه‌گذاری را از دیگر مسائل مهم عنوان کرده و گفت: با چندین سرمایه‌گذار برای حضور در بخش کامفیروز رایزنی صورت‌گرفته و تلاش داریم با هموار کردن مسیر و تسهیل و رفع موانع و مشکلات موجود، علاوه‌بر رونق اقتصادی و صنعتیِ صنایع موجود، زمینه را برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران جدید فراهم آوریم به‌خصوص که بخش کامفیروز با توجه به ظرفیت‌های چشمگیری که دارد می‌تواند به‌ ویژه در حوزه فعالیت صنایع غذایی، تبدیلی و کشاورزی، سرمایه‌گذاران بسیاری را جذب کند.

فرماندار ویژه شهرستان مرودشت در ادامه با اشاره به حضور مدیران و رؤسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان در بخش کامفیروز گفت: مدیران و رؤسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی، پس‌از پایان نشست در مناطق و روستاهای مختلف بخش حضور یافته و مسائل و مطالبات مردمی و مشکلات را به‌صورت مستقیم پیگیری کنند.

علاوه‌بر فرماندار ویژه شهرستان مرودشت، ادارات برق، آبفا، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، مخابرات، حفاظت محیط‌زیست، بنیاد مسکن، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت گاز، شبکه بهداشت و درمان و… نیز در جلسه حضور داشته و مسائل و مشکلات مطرح‌شده توسط دهیاران، شوراهای اسلامی و اهالی منطقه توسط مسئولین حاظر بررسی و پاسخ داده شد و در موارد لازم تصمیمات لازم برای رفع مسائل اتخاذ شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار