تاریخ انتشار: پنجشنبه 13 خرداد 1400 | 10:00 ق.ظ
سیب گلاب نوبرانه مرودشت به بازار آمد
سیب گلاب نوبرانه مرودشت به بازار آمد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت سیب گلاب از ۱۶۰۰ هکتار از باغ های سیب این شهرستان خبر داد.به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی با بیان اینکه برداشت سیب گلاب در دو مرحله انجام می شود، افزود: برداشت سیب گلاب کهنر اوایل خرداد و سیب گلاب پائیزه اواخر شهریور ماه انجام می شود.او […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت سیب گلاب از ۱۶۰۰ هکتار از باغ های سیب این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی با بیان اینکه برداشت سیب گلاب در دو مرحله انجام می شود، افزود: برداشت سیب گلاب کهنر اوایل خرداد و سیب گلاب پائیزه اواخر شهریور ماه انجام می شود.
او با بیان اینکه تنها ۴۰۰ هکتار از باغ های این شهرستان سیب گلاب کهنز است، اظهار کرد: پیش بینی می شود بالغ بر ۱۰ هزار تن سیب گلاب از این رقم تولید و روانه بازار شود.
همتی با اشاره به اینکه متوسط برداشت سیب گلاب ۲۵ تا ۳۰ تن در هکتار است، تصریح کرد: ولی در سایت الگویی با بهره گیری از دانش کارشناسان و آموزش های ترویجی در یک باغ دو هکتاری به ۴۰ تن در هکتار نیز رسیده است.
این مقام مسئول عمده ارقام سیب تولیدی این شهرستان را شامل سیب گلاب کهنز و سیب گلاب پائیزه برشمرد و تصریح کرد: سیب تولیدی علاوه بر تامین نیاز شهرستان به شهرستان‌های شیراز و تهران ارسال می‌شود.
بیشترین میزان تولید سیب گلاب در مرودشت درکامفیروز است که به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی محصول تولیدی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار