تاریخ انتشار: دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 | 11:31 ق.ظ
بهشت گمشده مرودشت مقصد گردشگران
بهشت گمشده مرودشت مقصد گردشگران بهشت گمشده مرودشت یا تنگ بستانک با جاذبه‌های طبیعی شگفت انگیز میزبان گردشگران بسیاری است.

به گزارش سلام مرودشت به نقل از  این تفرجگاه به مساحت ۲۰ هزار هکتار در منطقه کامفیروز و حوزه آبخیز سد درودزن واقع شده و ارتفاع آن از سطح دریا یک هزار و ۷۴۰ متر است؛ و سالیانه ۳۳ میلیون متر مکعب آب از آن می‌گذرد.

این دره سرسبز از کوه‌های نسبتا مرتفعی در مرز انتهای دهستان‌ کامفیروز و شهرستان‌های مرودشت و سپیدان به طرف دشت کامفیروز کشیده شده است.

این منطقه دیدنی که زیبایی انبوه درختان و پرآبی رودخانه‌هایش چشم هر بیننده را می‌نوازد و میهمانان را به تحسین و تکریم آفرینش گر هستی وا می‌دارد
پوشش گیاهی مناسب، آبشار‌های کم ارتفاع طبیعی و آب فراوان از دیگر مزایای شگفت انگیز این منطقه حفاظت شده است.

یکی از ویژگی‌های این پدیده طبیعی بستر سنگی کف دره است که رویشگاه درختان چنار، گردو و گیاهان سایه پسند است. این درختان در فضای کم نور تنگ بستانک برای دسترسی به نور، در رقابت هستند و قامت بلند و پوشش به هم پیوسته‌ای دارند.

پوشش گیاهی منطقه تنگ بستانک شامل دو جامعه پسته و بادام و جامعه بلوط است و درختان و درختچه‌هایی از قبیل: کیکم، زرشک، شیرخشت، بنه، چنار و گیاهان مرتعی از قبیل: خارشتر، شیرین بیان، درمنه، گون و گرامینه را دارا است.

گونه‌های جانوری این منطقه، قوچ، میش، بز وحشی، خرس، سمور، کلاغ و گونه‌هایی از پرندگان شکاری است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار