تاریخ انتشار: شنبه 11 آبان 1398 | 11:45 ق.ظ
فرهنگ مصرف وتولید در کشور ما باید بصورت صحیح صورت گیرد
فرهنگ مصرف وتولید در کشور ما باید بصورت صحیح صورت گیرد امام جمعه مرودشت گفت :با توجه به گزارش اخیر سازمان خواربارجهانی، مبنی بر دور ریز بیش از حد مواد غذائی در کشور ایران ،فرهنگ تولید ومصرف در بین مردم باید بصورت صحیح اجرا شود/ وقف متناسب با نیازهای روز جامعه از تاکیدات مقام معظم رهبری می باشد/شهروندان زباله های خود را به جداول سطح شهر […]

امام جمعه مرودشت گفت :با توجه به گزارش اخیر سازمان خواربارجهانی، مبنی بر دور ریز بیش از حد مواد غذائی در کشور ایران ،فرهنگ تولید ومصرف در بین مردم باید بصورت صحیح اجرا شود/ وقف متناسب با نیازهای روز جامعه از تاکیدات مقام معظم رهبری می باشد/شهروندان زباله های خود را به جداول سطح شهر نریزند تا هنگام بارندگی آب گرفتگی معابر رخ ندهد
به گزارش “ سلام مرودشت ” حجت الاسلام والمسلمین مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خودضمن رعایت نمازگزاران به تقوی الهی ، یکی از شاخصه های تقوا را، پرهیز از اسراف قلمداد نمود.
آقائی در ادامه به گزارش اخیر سازمان خوارباروکشاورزی ملل متحد موسوم به(FAO)در خصوص بیشترین ضایعات مواد غذائی در جهان اشاره نمود وافزود: کشورایران بیشترین ضایعات مواد غذائی را در جهان دارد ومعادل ۱۰کشور اروپائی دور ریز غذائی دارد.
وی تصریح کرد: اروپا با ۱۲کشور عضو،در مجموع ۳۴ تن مواد غذائی دور ریز داردواین در حالی است که ۳۰درصد مواد غذائی در ایران ضایع می گرددواین خود معادل ۶۰درصد درآمد های نفتی در سال ۹۵ محسوب می گردد که می تواند غذای روزانه ۲۱میلیون نفر را تامین نماید.

آقائی با بیان اینکه اتلاف محصولات کشاورزی در کشور ایران ۲برابر میانگین جهانی می باشد ،بیان کرد:فرهنگ تولید ومصرف باید در کشور ما بصورت صحیح صورت گرفته ودر بین مردم جا بیفتد.

وی افزود:مسئولان متولی بایدبا فرهنگ سازی مناسب وفراهم نمودن زیرساخت های لازم برای تولید با کیفیت وایجاد صنایع تبدیلی وبسته بندی وتوزیع مناسب برای صادرات و واردات محصولات کشاورزی از این همه اسراف ودور ریز مواد غذائی جلوگیری نموده تا خدای نکرده حاصل دسترنج کشاورزان زحمت کش به هدر نرود.


خطیب جمعه مرودشت در ادامه خطبه های خود به هفته وقف اشاره نمود وضمن تبریک این ایام به متولیان امر،بیان کرد:  وقف یکی از کارکردهای مهم اقتصادی و اجتماعی نظام اسلامی است؛ یکی از ابعاد وقف، امور اجتماعی است؛ مثلاً کمک به نیازمندان، کمک به یتیمان و خانواده‌های بی‌سرپرست، کمک به بیماران و در یک جمله کمک به قشر آسیب‌پذیر جامعه است.
آقائی در ادامه با بین اینکه وقف متناسب با نیازهای روز جامعه از تاکیدات مقام معظم رهبری می باشد، افزود :سنت حسنه الهی وقف تا به امروز گره گشای کارهای بسیاری در سطح جامعه بوده است وامر مقدسی است که می طلبدمتناسب با مقتضیات زمان موضوع آن تغییر نماید.
وی بیان کرد: یکی از موضاعت مهم در بحث وقف، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف است؛ و از مردم تقاضا داشت که در عمل، مردم را به وقف کردن، بخصوص در زمینه های آموزشی،درمانی ،ازدواج وکمک به نیازمندان وایتام، تشویق کنند.
آقائی در ادامه هفته پدافند غیر عامل را تبریک گفت وافزود:پدافند غیر عامل به مجموعه اقدامات غیرنظامی گفته می شود که منجر به مصونیت بخشی ،تاب آوری وایمن سازی زیرساخت های حیاتی وحساس ومهم کشور می گردد.
وی بیان کرد: امروزه باید طبق اصول پدافند غیرعامل زیر ساخت های حیاتی وخدماتی کشور به گونه ای باشند که در جاه های مختلف ساخته شوند تا خدای نکرده در هنگام رخ داد حوادث طبیعی وغیرطبیعی دچار اختلال ومشکلات نشوند.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه ضمن گرامیداشت ۸ آبان ماه سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی وفرا رسیدن هفته بسیج دانش آموزی به همه دانش آموزان،و۱۳ آبان ماه ،بیان کرد: تبعید رهبر کبیر انقلاب به کشور ترکیه، حمله مأموران شاه به دانش آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران، روز دانش آموز، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز ملی مبارزه با استکبار اتفاقات صورت گرفته در روز ۱۳ آبان ماه است .
آقائی یکی از ابعاد مهم ۱۳ آبان ماه را مشخص شدن هویت اصلی آمریکایی ها برای مردم قلمداد نمود و افزود : تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در این روز باعث شد که همگان بدانند که سفارت آمریکا در کشورها،محلی برای سیاسیت سالم نیست وتنها برای جاسوسی وتسخیرو ایجاد تشنج در بین مردم است .

آقائی از تمام مردم ومسئولان ودانش آموزان تقاضا داشت که در راهپیمائی روز ۱۳ آبان ماه که از ساعت ۹صبح روز دوشنبه از مقابل سپاه پاسدران شهرستان مرودشت آغاز می گردد شرکت و با حضور گسترده خود باردیگر مشت محکمی بر دهان یاوه گویان نظام زنند.

وی در ادامه فرا رسیدن ۱۴ آبان ماه روز فرهنگ عمومی را تبریک وضمن اشاره به ۱۵ آبان ماه سالرزو اعتراض ومخالفت حضرت امام خمینی (ره) با لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی رژیم پهلوی ،این روز را گرامی داشت .
خطیب جمعه مرودشت در ادامه از زحمات شهرداری مرودشت وپرسنل خدوم آن در جهت جمع آوری زباله های بیش از ۱۰کیلومتر از کانال های انتقال آب وفاضلاب دریک محدوده شهر تشکر وقدردانی کرد .

وی به جمع آوری زباله های این کانال های انتقال آب وفاضلاب اشاره نمود که با زحمات نیروهای شهرداری بیش از ۳۵۰کامیون زباله وآشغال های که توسط مردم در آنها ریخته شده بود،جمع آوری گردیده واز مردم تقاضا داشت که زباله های خود را در جداول وکاناهای انتقال نریزند تا خدای نکرده هنگام بارندگی گرفتگی معابر صورت نگیرد.

خطیب جمعه مرودشت در انتها از زحمات مدیر کل صدا وسیمای فارس و معاونت خبر در خصوص نشروبه تصویر کشاندن مراسم راهپیمائی روز اربعین در سطح استان ،تشکر وقدردانی کرد .

گزارش از سید بهنام موسوی
آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار