تاریخ انتشار: دوشنبه 29 مهر 1398 | 09:52 ق.ظ
آغاز فصل دوم فعالیت مرمت‌گران بدون مرز نیمه مهرماه در تخت جمشید
آغاز فصل دوم فعالیت مرمت‌گران بدون مرز نیمه مهرماه در تخت جمشید مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید گفت: فصل دوم فعالیت مرمت‌گران بدون مرز نیمه مهرماه امسال در تخت جمشید آغاز می‌شود. به گزارش”سلام مرودشت” ، حمید فدایی مدیر پایگاه جهانی تخت جمشیدگفت: فصل دوم این تفاهم‌ نامه نیمه دوم مهرماه آغاز می‌شود و به مدت ۴۰ تا ۴۵ روز ادامه دارد. او، با بیان اینکه در […]

مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید گفت: فصل دوم فعالیت مرمت‌گران بدون مرز نیمه مهرماه امسال در تخت جمشید آغاز می‌شود.

به گزارش”سلام مرودشت” ، حمید فدایی مدیر پایگاه جهانی تخت جمشیدگفت: فصل دوم این تفاهم‌ نامه نیمه دوم مهرماه آغاز می‌شود و به مدت ۴۰ تا ۴۵ روز ادامه دارد.

او، با بیان اینکه در فصل دوم نیز کاخ تچر و شورا مرمت می‌شود، تصریح کرد: بخشی از کاخ تچر و دروازه شرقی کاخ شورا دو نقطه‌ای است که در تفاهم‌نامه توافق شده که در فصل دوم به این نقاط پرداخته می‌شود.

فدایی با اشاره به اینکه این کار جنبه آموزشی و تبادل دانش را نیز دارد، ادامه داد: تیم کارشناسان ایرانی در کنار کارشناسان ایتالیایی کار مرمت را انجام می‌دهند و از تجربیات تیم ایتالیایی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید اضافه کرد: این تفاهم‌نامه ۳ جانبه و بین تیم ایتالیایی، تیم ایرانی و پژوهشگاه میراث فرهنگی منعقد شده و یک تیم ۱۶-۱۷ نفره متشکل از کارشناسان ایرانی و ایتالیایی در این کار همکاری دارند.

او، با اشاره به انجام کار‌های حفاظتی در فصل گذشته، اظهار کرد: در موضوع حفاظت، ابزار و مواد را از ایتالیا وارد شده که کار‌های استحکام بخشی لایه‌های سست نیز با تزریق مواد مرمتی در کاخ تچر و شورا انجام شد.

فدایی با تاکید بر وجود گلسنگ‌ها در تخت جمشید گفت: در فصل اول بر روی بخشی از گلسنگ‌ها مطالعات انجام و بخش‌هایی نیز پاکسازی شد./باشگاه خبرنگاران

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار