تاریخ انتشار: سه شنبه 29 فروردین 1402 | 11:40 ق.ظ
ایجاد بزرگترین کانون گیاهان دارویی در مرودشت
ایجاد بزرگترین کانون گیاهان دارویی در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از راه اندازی کانون گیاهان دارویی در سطح ۲۰ هکتار در روستای عباس آباد شهر سیدان این شهرستان خبرداد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه کانون گیاهان دارویی با تکیه بر کشت گیاهان مناسب کشت و […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از راه اندازی کانون گیاهان دارویی در سطح ۲۰ هکتار در روستای عباس آباد شهر سیدان این شهرستان خبرداد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه کانون گیاهان دارویی با تکیه بر کشت گیاهان مناسب کشت و توسعه و منطبق با اقلیم این شهرستان انجام شده است، اظهار کرد: ۱۴ هکتار خاکشیر، دو هکتار قدومه، ۱.۵ هکتار تخم کتان، دو هکتار زعفران و پنج هزار متر مربع زیره سیاه در این مجموعه کشت شده است.

وی با بیان اینکه زیره سیاه از جمله گیاهان دارویی  منحصر به فردی است که کشت آن نیازمند شرایط خاصی است، ابراز کرد:  تکثیر این گیاه با بذر انجام شده است و خاکهای با بافت متوسط و PH خاک بین ۸.۴ تا ۸.۷ برای کشت این گیاه مناسب است.

امیریان  با بیان اینکه با هدف‌گذاری های انجام شده در سال گذشته بیش از ۳۸۰۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان کشت و برداشت شده است، تصریح کرد:  از این کانون گیاهان دارویی به منطور آشنایی و بهره مندی کشاورزان و علاقه مندان به کشت و توسعه گیاهان دارویی، تدریس و آموزش کشت انواع گیاهان دارویی استفاده خواهیم کرد.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت افزود: محصولات تولیدی عاری از هرگونه سموم و کودهای شیمیایی است و می‌توانیم از این محصولات به عنوان محصول گواهی شده نام ببریم‌.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار