تاریخ انتشار: سه شنبه 15 فروردین 1402 | 10:32 ق.ظ
پایان کشت مکانیزه هویج در مرودشت
پایان کشت مکانیزه هویج در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از پایان کشت مکانیزه هویج در ۶۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه کشت هویج از اسفند ماه آغاز و تا اوایل  فروردین ماه ادامه داشت، اظهار کرد: برداشت […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از پایان کشت مکانیزه هویج در ۶۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه کشت هویج از اسفند ماه آغاز و تا اوایل  فروردین ماه ادامه داشت، اظهار کرد: برداشت هویج با توجه به تاریخ کاشت از مرداد آغاز و تا شهریورماه ادامه دارد.

امیریان با بیان اینکه در کشت مکانیزه هویج به صورت خطی کشت می شود، تصریح کرد: کشت نواری و استفاده از ارقام هیبریدی نقش مهمی در کاهش مصرف آب و افزایش بازده این محصول دارد.

 او بیان کرد: در کشت مکانیزه حدود سه تا چهار کیلوگرم بذر استفاده می شود وکشت به این روش صرفه جویی در مصرف بذر و آب را به دنبال دارد.

وی متوسط برداشت هویج در شهرستان را ۶۰ تن در هکتار عنوان کرد و افزود: شرایط آب و هوائی مستعد، وجود کشاورزان با تجربه در زمینه تولید هویج، خاک حاصل خیز، استفاده از بذور اصلاح شده و نیز استفاده بهینه از آب با استفاده از روش های نوین آبیاری ، نقش مهمی در افزایش بازده این محصول در شهرستان دارد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار