تاریخ انتشار: سه شنبه 16 اسفند 1401 | 11:06 ق.ظ
سن مادری در مزارع مرودشت ریزش کرد
سن مادری در مزارع مرودشت ریزش کرد مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از ریزش سن غلات ازسیزدهم اسفندماه در این شهرستان خبر داد و گفت: بهره برداران بدون هماهنگی با کارشناسان از سمپاشی بر علیه سن مادری اجتناب کنند. به گزارش سلام مردشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان گفت: همزمان با ریزش اولیه سن در […]

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از ریزش سن غلات ازسیزدهم اسفندماه در این شهرستان خبر داد و گفت: بهره برداران بدون هماهنگی با کارشناسان از سمپاشی بر علیه سن مادری اجتناب کنند.

به گزارش سلام مردشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان گفت: همزمان با ریزش اولیه سن در مزارع غلات پایش این آفت از سوی شبکه مراقبت متشکل از بیش از ۶۰ کارشناس پارسل در ۵۹ پهنه تولیدی و با نظارت واحد حفظ نباتات همکاری کارشناسان اداره بهبود تولیدات گیاهی و دیگر بخش‌ها آغاز شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیش از یکصدهزار هکتار گندم و جو در شهرستان کشت شده  است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت مبارزه با سن مادری از بهره برداران تقاضا می‌شود در زمان مبارزه با سن مادری با کارشناسان همکاری لازم را داشته باشند و از سم پاشی بدون هماهنگی اجتناب کنند.

به گفته او با توجه به عدم رغبت کشاورزان به مبارزه با سن مادری در سال گذشته و بارندگی های مناسب و رویش علف های هرز  و بررسی های صورت گرفته در اماکن تابستان و زمستان گذران  پیش بینی می شود تراکم سن مادری در مزارع  از سال گذشته بیشتر باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، با تاکید بر مبارزه به موقع با سن مادری افزود: با توجه به اینکه احتمال ریزش های مجدد سن در مزارع وجود دارد از بهره برداران درخواست می شود  تا قبل از رسیدن به نرم مبارزه از سمپاشی  علیه سن مادری اجتناب کنند.

وی مبارزه اصولی و به موقع با سن مادری باعث کاهش خسارت کمی و جلوگیری از خسارت کیفی پوره سن، کاهش مصرف سموم، کاهش خطرات زیست محیطی می‌شود.

امیریان با تاکید بر اینکه سن زدگی بیش از حد مجاز موجب عدم خرید و برگشت محصول توسط مراکز خرید تضمینی گندم می‌شود، گفت: عدم مبارزه به موقع با این آفت باعث می‌شود در سال بعد جمعیت آفت سن افزایش یافته و خسارت بیشتری به مزارع وارد شود.

او به اینکه سن غلات، یکی از مهمترین آفاتی است که باید قبل از تخم ریزی آفت سم پاشی انجام گیرد اشاره و گفت: امیدواریم بتوانیم با پایش‌های به موقع و اقدامات پیشگیرانه در زمینه تولید گندم از نظر کیفیت و میزان تولید، عملکرد مطلوبی داشته باشیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار