تاریخ انتشار: دوشنبه 1 اسفند 1401 | 11:24 ق.ظ
دومین کاروان ملی ترویجی محصولات زراعی در مرودشت در حال برگزاری است
دومین کاروان ملی ترویجی محصولات زراعی در مرودشت در حال برگزاری است مسئول اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت  از برگزاری دومین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در این شهرستان خبر داد و گفت: این رویداد ملی از سی ام بهمن در عرصه های زراعی آغاز شده است و تا سوم اسفند ادامه دارد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از […]

مسئول اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت  از برگزاری دومین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در این شهرستان خبر داد و گفت: این رویداد ملی از سی ام بهمن در عرصه های زراعی آغاز شده است و تا سوم اسفند ادامه دارد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، راضیه اسلام مهر با بیان اینکه این طرح در سه مرکز جهاد کشاورزی حومه، نقش رستم و درودزن در حال اجرا است، اظهار کرد: در نخستین روز از این برنامه کارگاه  بیمه محصولات زراعی و کالیبراسیون سم پاش ها به صورت آنلاین در مرکز جهاد کشاورزی حومه و کارگاه بیمه محصولات زراعی، تغذیه غلات و مبارزه با علف های هرز در مرکز جهاد کشاورزی درودزن به صورت آفلاین برگزار شد.

او بیان کرد: در کاروان ملی تریجی بیش از  ده  کارگاه  با موضوعات تغذیه، بیمه محصولات زراعی با تاکید بر بیمه محصولات دیم، کالیبراسیون سمپاش ها ، مبارزه با علف های هرز، بهره وری آب و توسعه گلخانه ها، ارتباط با محققان و خبرگان کشاورزی برنامه ریزی شده است.

اسلام مهر  با اشاره به اینکه علاوه بر برگزاری کارگاه های آموزشی آموزش انفرادی و چهره به چهره بهره برداران نیز دنبال می شود، افزود: برگزاری روز مزرعه، روز انتقال یافته های کشاورزی، ارتباطات میان محققان، مروجان، کارشناسان، مربیان جهش تولید و خبرگان کشاورزی نیز در این طرح در حال پیگیری و اجرا است.

وی  تصریح کرد: جهش تولید در دیم زارها، امنیت غذایی، افزایش عملکرد در واحد سطح توسعه گلخانه ها، توسعه کشت محصولات جایگزین، ارتقا بهره وری آب  در عرصه های تولید محصولات زراعی  از اهداف اصلی این طرح است.

اسلام مهر با بیان اینکه با استفاده حداکثری از توان کارشناسی و بخش خصوصی و مربیان جهش تولید  برای تحقق بخشی به اهداف این کاروان ترویجی تلاش خواهیم کرد، افزود: تشویق کشاورزان به مشارکت در الگوی کشت، معرفی دانش و فناوری های جدید و مساله یابی و پاسخ به پرسش های فنی بهره برداران، بازدید از مزارع و  از دیگر اهداف این طرح در شهرستان مرودشت است که در روزهای آتی پیگیری می شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار