تاریخ انتشار: دوشنبه 7 شهریور 1401 | 14:03 ب.ظ
یک واحد گلخانه ای در مرودشت به بهره برداری رسید
یک واحد گلخانه ای در مرودشت به بهره برداری رسید مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: یک واحد گلخانه ای سبزی و صیفی در سطح ۵۵۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۸۵۰۰ متر مربع در شهر سیدان این شهرستان به بهره برداری رسید. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: این گلخانه […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: یک واحد گلخانه ای سبزی و صیفی در سطح ۵۵۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۸۵۰۰ متر مربع در شهر سیدان این شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: این گلخانه با هزینه ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات و ۲۰ میلیارد ریال آورده شخص، جمعا به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال تکمیل شده است و از اواخر شهریور ماه به کشت خیار اختصاص می یابد.

او بیان کرد: در این گلخانه به صورت مستقیم برای ۶ نفر اشتغالزایی شده است.

 به گفته امیریان؛ کشت در این گلخانه به صورت خاکی است و تونل های گلخانه به صورتی طراحی شده است که در فصل سرما هدرروی انرژی به حداقل می رسد.

این مقام مسئول افزود: قراردادن مخزن کود در بین تونل ها از جهت هم دمایی با محیط گلخانه و کاهش هدرروی انرژی، ارتفاع زیاد گلخانه به دلیل حجم بیشترهوا در گلخانه و کاهش رطوبت اضافی و در دسترس قرار گرفتن هوای تازه در کنار گیاه از مزیت های این گلخانه محسوب می شود.

امیریان با بیان اینکه در هفته دولت یک  گلخانه ۵۰۸۵ متر مربعی در روستای دهبید این شهرستان نیز در زمینی به مساحت ۷۵۰۰ متر مربع نیز کلنگ زنی شد، تصریح کرد:بیش از ۶۰ هکتار گلخانه در این شهرستان فعال هستند و افزایش سطح گلخانه های در این شهرستان در دستور کار است.

اسماعیل خوشبخت معاون استاندار و فرماندار ویژه مرودشت، مهدی آقایی امام جمعه شهرستان مرودشت و جمعی از مسئولین شهرستانی در این آیین حضور داشتند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار