تاریخ انتشار: دوشنبه 13 تیر 1401 | 11:52 ق.ظ
براشت پیاز در مرودشت آغاز شد
براشت پیاز در مرودشت آغاز شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت پیازسفید از ۴۰۰ هکتار مزارع این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: پیش بینی می‌شود، از این مزارع ۲۴ هزار تن پیاز سفید تولید و روانه بازار شود. این مقام مسئول با بیان […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت پیازسفید از ۴۰۰ هکتار مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: پیش بینی می‌شود، از این مزارع ۲۴ هزار تن پیاز سفید تولید و روانه بازار شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۷۰ درصد کشت پیاز در سطح شهرستان به روش نشایی انجام می‌شود، اظهار کرد: کشت پیاز به روش سنتی  در آبان و کشت به روش نشایی در اسفند ماه سال گذشته انجام و برداشت نیز از اوایل تیر آغاز شده است و تا مرداد ماه ادامه دارد.

او گفت: کشت نشایی  به دلیل مزایایی مثل احتمال رسیدن به تراکم مطلوب و یکنواختی بوته در مزرعه، امکان زودرس کردن محصول با پرورش نشاء در محیط‌های کنترل شده و کوتاه‌تر بودن دوره اشغال زمین در مقایسه با کشت مستقیم مورد استقبال بهره برداران قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با اشاره به مدیریت مصرف آب در این مزارع، افزود: در روش کشت نشایی به دلیل کوتاه شدن دوره رشد گیاه، مقارن شدن با بارش‌های اواخر زمستان و اوایل بهار و استفاده از روش‌های نوین آبیاری به خصوص روش مه پاش مصرف آب به حداقل می‌رسد.

امیریان ادامه داد: هر ساله برداشت پیاز و سایرمحصولات سبزی و صیفی و جالیزی در شهرستان موجبات اشتغال موقت برای هزاران نفر کارگر فصلی را فراهم می کند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار