تاریخ انتشار: یکشنبه 22 خرداد 1401 | 09:19 ق.ظ
برداشت کلزا در مرودشت آغاز شد
برداشت کلزا در مرودشت آغاز شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ازبرداشت دانه روغنی کلزا از سطح  315 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت : برداشت تا اوایل تیر ماه ادامه دارد. خبرنگار : رضا شریفی -به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه متوسط عملکرد […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ازبرداشت دانه روغنی کلزا از سطح  315 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت : برداشت تا اوایل تیر ماه ادامه دارد.

خبرنگار : رضا شریفی -به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه متوسط عملکرد کلزا در این شهرستان متاثر از خشکسالی و کمبود منابع آبی کاهش یافته است، اظهار کرد: پیش بینی می شود بیش از ۶۰۰ تن دانه روغنی کلزا تولید شود.

وی با بیان اینکه تنها مرکز خرید کلزا در شهرستان مرودشت سیلوی دولت آباد در حومه این شهرستان است، اظهار کرد: این محصول با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت با قیمت تضمینی توسط شرکت غله شهرستان مرودشت خریداری می شود.

امیریان با تاکید بر اینکه استفاده از هد مخصوص برداشت و تنظیمات کمباین در زمان برداشت ضروری است، تصریح کرد: در حال حاضرچهار دستگاه کمباین مجهز به هد مخصوص برداشت کلزا، عملیات برداشت را انجام می دهند .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت به کشاورزان توصیه کرد قبل از برداشت محصول برای بازدید از مزرعه و کنترل رطوبت به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند و به توصیه های کارشناسان در خصوص چگونگی برداشت محصول توجه لازم را داشته باشند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار