تاریخ انتشار: دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 | 09:08 ق.ظ
۸ باغچه محصولات سالم ویژه زنان روستایی درمرودشت ایجاد شد
۸ باغچه محصولات سالم ویژه زنان روستایی درمرودشت ایجاد شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از ایجاد ۱۶۰۰مترمربع باغچه محصولات سالم ویژه زنان روستایی در رزمایش سراسری جهادگران فاطمی در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: این باغچه های سلامت با مشارکت جهاد کشاورزی و شبکه ّبهداشت ایجاد […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از ایجاد ۱۶۰۰مترمربع باغچه محصولات سالم ویژه زنان روستایی در رزمایش سراسری جهادگران فاطمی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: این باغچه های سلامت با مشارکت جهاد کشاورزی و شبکه ّبهداشت ایجاد شده و به گروه های هدف که جامعه زنان روستایی هستند، آموزش های تئوری و عملی داده شده است.

امیریان افزود: در همین راستا بذر مورد نیاز به منظورایجاد باغچه به صورت رایگان در اختیار زنان روستایی قرارگرفت و به صورت عملی در مزارع مورد نظر کشت شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: باغچه های سلامت هم زمان با رزمایش سراسری جهاد گران فاطمی و هفته سلامت، با هدف تحقق اهداف توسعه پایدار، دستیابی به امنیت غذایی، تغذیه بهتر، ترویج کشاورزی پایدار و اصلاح الگوی غذایی زنان روستایی و عشایری ایجاد شده است.

او هدف نهایی این طرح را تولید محصولات غذایی سالم و افزایش دسترسی فیزیکی، سرانه مصرف سبزی و بهبود امنیت غذایی خانوار‌ها عنوان کرد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به نقش مهم سبزی‌ها در سبد غذایی خانوارهاتصریح کرد:  سرانه مصرف این گروه غذایی در خانوار‌های شهری و روستایی پایین‌تر از مقدار توصیه شده است و این در حالی است که نقش آن در تامین ذخایر بدن از نظر ریزمغذی‌ها و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر از جمله چاقی، بیماری‌های قلبی و دیگر بیماری‌ها به اثبات رسیده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار