تاریخ انتشار: شنبه 24 اردیبهشت 1401 | 12:57 ب.ظ
باغداران در درودزن با روش پیوند درختان میوه آشنا شدند
باغداران در درودزن با روش  پیوند درختان میوه آشنا شدند رئیس مرکز جهاد کشاورزی درودزن در شهرستان مرودشت گفت:  کلاس آموزشی پیوند درختان میوه به صورت عملی و تئوری در حوزه تحت پوشش مرکز جهاد کشاورزی درودزن برگزار شد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، روح الله عزیزی اظهار کرد:  دراین کلاس آموزشی […]

رئیس مرکز جهاد کشاورزی درودزن در شهرستان مرودشت گفت:  کلاس آموزشی پیوند درختان میوه به صورت عملی و تئوری در حوزه تحت پوشش مرکز جهاد کشاورزی درودزن برگزار شد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، روح الله عزیزی اظهار کرد:  دراین کلاس آموزشی که با حضور باغداران، مربیان جهش تولید و کارشناسان جهاد کشاورزی درودزن برگزار شد، روش‌های مختلف تکثیر، ابزار مناسب برای پیوند، انواع پیوند، زمان مناسب، نحوه انجام پیوند برای بهره برداران به صورت عملی توضیح داده شد.

او با بیان اینکه  بیش از ۶۰ درصد باغ های بخش درودزن نیاز به عملیات اصلاح واحیا دارند، تصریح کرد: پیوند درختان میوه می‌تواند به عنوان یک روش اصلاحی زود بازده در اصلاح باغ های قدیمی به کار رود.

عزیزی با اشاره به اینکه روشهای تکثیر درختان میوه به دو صورت روش تکثیر جنسی و روش غیر جنسی است، افزود:  در روش تکثیر جنسی تکثیر با بذر انجام می شود و در روش غیر جنسی تکثیربا روش قلمه زدن، پیوند زدن، خوابانیدن و کشت بافت صورت می گیرد.

این کارشناس در خصوص پیوند زدن درختان یادآور شد: پیوند به دو صورت پیوند جوانه و چوب انجام می شود و در پیوند جوانه، جوانه از گیاه مادر جدا می شود و بر روی پایه قرار می گیرد و گیاه جدید با ویژگی گیاه مادر ایجاد می شود.

عزیزی تصریح کرد: در پیوند چوب نیز یک تکه چوب با چند تا جوانه از گیاه مادر جدا می کنیم روی پایه قرار می دهیم و گیاه جدید به وجود می آید که خصوصیات گیاه مادر را دارد.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی درودزن  با بیان اینکه در کارهای اصلاحی پیوند زدن روش زود بازده است، ابراز کرد: پس از  سه تا چهار سال بعد از پیوند زدن باغ اقتصادی می‌شود و میوه تولید می کند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار