تاریخ انتشار: دوشنبه 9 اسفند 1400 | 11:16 ق.ظ
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:کشت چغندر قند بهاره در مرودشت آغاز شد
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:کشت چغندر قند بهاره در مرودشت آغاز شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت چغندر قند به صورت مکانیزه در این شهرستان خبر داد و گفت: عرضه نهاده ها، خدمات مکانیزه و پرداخت مساعدت به چغندرکاران از اقدامات حمایتی دولت به منظور توسعه کشت در سال جاری است. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت چغندر قند به صورت مکانیزه در این شهرستان خبر داد و گفت: عرضه نهاده ها، خدمات مکانیزه و پرداخت مساعدت به چغندرکاران از اقدامات حمایتی دولت به منظور توسعه کشت در سال جاری است.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: کشت این محصول از اوایل اسفند آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد و برداشت نیز اواخر مهر سال آینده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اقدامات حمایتی دولت در راستای توسعه کشت این محصول، ابراز کرد:  علاوه بر اختصاص نهاده ها از جمله کود، سم، بذر، خدمات مکانیزاسیون و تامین نوار تیپ به منظور کاهش مصرف آب نیز از دیگراقدامات حمایتی کارخانه قند است.

امیریان با اشاره به اینکه کاشت چغندرقند در تناوب با سایر محصولات شتوی، کنترل علف های هرز و اثرات  به زراعی را به دنبال دارد، تصریح کرد: مقاومت در استرس های آبی و امکان تغییر و افزایش دور آبیاری در زمان کم آبی از دیگر مزایای کشت این محصول است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، متوسط  برداشت محصول در این شهرستان را ۷۰ تن در هکتار عنوان کرد و افزود: بیش از۷۰ درصد مزارع کشت شده با روش های نوین آبیاری می شود که در افزایش عملکرد تاثیر بسزایی دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: مهمترین ارقام کشت شده چغندر قند دراین شهرستان ایزوبلا، ناگونا و شکوفا است.

وی با اشاره به فعالیت کارخانه قند مرودشت در زمینه توسعه کشت چغند قند در این شهرستان افزود: این واحد صنعتی  در قراردادی  با کشاورزان تامین  بذر، کود، سموم شیمیایی و ماشین آلات کاشت، داشت و برداشت چغندر قند را بدون دریافت مبلغ اولیه  بر عهده می گیرد و هزینه آن را پس از تحویل محصول از کشاورز دریافت می کند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار