تاریخ انتشار: دوشنبه 2 اسفند 1400 | 14:07 ب.ظ
خلبان مرودشتی به فیض شهادت نائل آمد
خلبان مرودشتی به فیض شهادت نائل آمد روابط عمومی پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز از سقوط یک جت آموزشی نظامی در این شهر خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت به نقل ازهنرور مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد این هواپیما از نوع اف-۵ بوده و حادثه حوالی ساعت ۹ صبح در منطقه یکه‌دکان تبریز اتفاق افتاده است.

به گفته او، با توجه به اینکه این حادثه در یک منطقه مسکونی روی داده، شجاعت و رشادت مثال زدنی خلبان، مانع از برخورد هواپیما به ساختمان‌های مسکونی شده و هواپیما به یک مدرسه که خالی از سکنه بود برخورد کرده است.

امیر سرتیپ دوم خلبان رضا یوسفی فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز نیز گفت با توجه به اشکال فنی ایجاد شده در هواپیما، خلبان با جانفشانی و هدایت هواپیما به منطقه خالی از سکنه، از وقوع فاجعه بزرگ جلوگیری کرد.

طبق گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر تبریز، خوشبختانه در زمان وقوع حادثه، مدرسه به دلیل شرایط کرونایی کشور تعطیل بوده اما با این حال، هر دو خلبان این هواپیما شهید شدند و یک نفر نیز در اتومبیل شخصی خود فوت کرد.

سقوط یک جت آموزشی نظامی در تبریز +فیلم و تصاویر

سقوط یک فروند جنگنده در تبریز + عکس

سقوط یک فروند جنگنده در تبریز + عکس

امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی نیز در تشریح این حادثه گفت: در سانحه سقوط هواپیمای جت آموزشی امروز ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه یک فروند هواپیمای آموزشی نیروی هوایی ارتش در حین بازگشت از ماموریت دچار نقص فنی شد.

او می گوید: برای اینکه این هواپیما در نقطه پرجمعیت و شلوغ اصابت نکند خلبانان آن را به یک منطقه کم‌تراکم هدایت کردند.

به گفته تقی‌خانی خلبانان می‌توانستند با استفاده از صندلی‌پران از هواپیما اجکت کرده و خارج شوند، اما از این فرصت استفاده نکردند و هواپیما را به یک نقطه کم جمعیت هدایت کردند و به شهادت رسیدند.

سرهنگ دوم صادق فلاحی اهل مرودشت و سروان علیرضا حنیفه زاد خلبانان این هواپیما بودند که به فیض شهادت رسیدند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار