تاریخ انتشار: شنبه 30 بهمن 1400 | 12:20 ب.ظ
۲۵۰ همزمان با آغاز نهالکاری؛ هزار اصله نهال در مرودشت آماده عرضه به متقاضیان
۲۵۰ همزمان با آغاز نهالکاری؛ هزار اصله نهال در مرودشت آماده عرضه به متقاضیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز به کار نهالستان ها ی توزیع نهال دارای لیبل در این شهرستان خبر داد و گفت توزیع نهال تا اواخر اسفند ماه ادامه دارد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان  اظهار کرد: چهارنهالستان فعال و دارای مجوز […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز به کار نهالستان ها ی توزیع نهال دارای لیبل در این شهرستان خبر داد و گفت توزیع نهال تا اواخر اسفند ماه ادامه دارد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان  اظهار کرد: چهارنهالستان فعال و دارای مجوز در سطح  ۵ هکتار و ۱۵ دکه تهیه و توزیع نهال در شهرستان مرودشت کار توزیع نهال را انجام می دهند.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: متقاضیان نهال باید قبل از خریدنهال از شناسه دار بودن نهال اطمینال حاصل کنند و از خرید نهال از مراکز غیر مجاز ، دپو شده و فروشندگان سیار خودداری کنند.

به گفته وی؛ نهال های تولیدی شامل انواع درختان دانه دار( سیب، به گلابی) و هسته دار ها مانند زردآلو، هلو، شلیل و…انار، گردو، توت فرنگی و انواع درختان غیر مثمر مانند زبان گنجشک، سرو، چنار، بید و  بید مجنون است.

امیریان  با بیان اینکه نهال خریداری شده باید گواهی بهداشت از مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان را داشته باشد، از خریداران خواست در زمان خرید، فاکتور فروش و گواهی تضمین پایه و پیوندک را دریافت نموده و نزد خود نگه دارند.

این مقام مسئول  از متقاضیان خرید نهال درخواست کرد: قبل از خرید نهال با کارشناسان جهاد کشاورزی منطقه به منظور قابلیت اراضی زراعی به منظور احداث باغ، انتخاب نوع درخت (گونه و رقم ) مشورت کنند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت یادآور شد: متقاضیان به منظور تهیه نهال مناسب و آگاهی از آدرس و مکان نهالستان های دارای مجوز و مورد تایید به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و واحد باغبانی مراجعه کنند.‌

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار