تاریخ انتشار: سه شنبه 19 بهمن 1400 | 17:17 ب.ظ
کارخانه «آزمایش» همچنان سرگردان/ عزم مالکان برای احیای کارخانه حقیقی نیست
کارخانه «آزمایش» همچنان سرگردان/ عزم مالکان برای احیای کارخانه حقیقی نیست در حالی که مدیران شرکت آزمایش از برگزاری مناقصه خرید ماشین آلات صنعتی برای راه اندازی کارخانه آزمایش خبر می‌دهند اما مسئولان صنعت استان می‌گویند با این مجموعه مدیریتی آزمایش راه به جایی نخواهد برد. این تضادها در حالیست که استان فارس باید در سال آینده ۷/۵ درصد رشد اقتصادی داشته باشد و در بعد […]

در حالی که مدیران شرکت آزمایش از برگزاری مناقصه خرید ماشین آلات صنعتی برای راه اندازی کارخانه آزمایش خبر می‌دهند اما مسئولان صنعت استان می‌گویند با این مجموعه مدیریتی آزمایش راه به جایی نخواهد برد. این تضادها در حالیست که استان فارس باید در سال آینده ۷/۵ درصد رشد اقتصادی داشته باشد و در بعد اجتماعی مردم چشم به راه احیای آزمایشند.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، چشم انداز ترسیم شده برای رشد ۷/۵ درصدی در اقتصاد استان، مسئولان ارشد استان را الزام می‌کند که برای راه اندازی واحدهای صنعتی راکد، تعطیل و یا نیمه تعطیل که با کمتر از ظرفیت واقعی خود فعال هستند، حداکثر توان خود را به کار گیرند تا به این ترتیب هم معضل بیکاری را سامان دهند و هم بخش تولید رونق یابد.

در همین راستا احیای کارخانه آزمایش که دستور اکید رئیس جمهور بر راه اندازی مجدد آن است در دستور کار مسئولان ارشد استان قرار گرفت و مدیران گروه صنعتی پیام حمایتهای جدی برای راه اندازی کارخانه دریافت کردند. در عین حال مسئولان استان بارها اعلام کردند که این آخرین فرصت به مدیران آزمایش و به معنای اتمام حجت با آنان است.

سرانجام پس از گذشت چند ماه، مدیران شرکت پیام با اطلاعیه ای در مورخ ۵ بهمن از اخذ مجوز تولید به نام شرکت «هادکو» برای فعالیت صنعتی تولید آبگرمکن با برند آزمایش در محل کارخانه آزمایش مرودشت با اشتغال ۴۰ نفر، خبر داده و اعلام کردند: در مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۴ جواز تأسیس ویژه طراحی، تولید و مونتاژ لوازم خانگی، اخذ گردید و این مجموعه در حال مناقصه جهت خرید و نصب ماشین آلات مربوطه در کارخانه مرودشت می باشد، لذا با اقدامات صورت گرفته، امیدوار است کارخانه مرودشت هرچه زودتر به چرخه تولید کشور باز گردد.

در همین رابطه حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در گفتگو با خبرگزاری فارس از شیراز گفت:

هادکو بجای شرکت آزمایش

متأسفانه پروانه بهره برداری صنعتی شرکت آزمایش مرودشت باطل و این شرکت منحل شده و حتی مدیر تصفیه دارد و بر همین اساس از آنجا که در راستای طرحی که  برای راه اندازی خط تولید آب گرم کن و کولر ارائه دادند، بایستی  مجوز داشته باشند؛ شرکت هادکو را که از زیر مجموعه های گروه صنعتی پیام است، معرفی کردند که به نام آن جواز تأسیس در ۴ دی ماه صادر شد که شامل تولید انواع آبگرم کن توسط شرکت هادکو است. 

ایزدی خاطرنشان کرد: برند آزمایش همچنان پابرجاست و تولیدات با برند آزمایش خواهد بود اما شرکتی که آنجا کار انجام می دهد به اسم هادکو است.

اعتمادی به راه اندازی آزمایش توسط گروه صنعتی پیام ندارم

رئیس سازمان صمت استان فارس در خصوص زمان راه اندازی آزمایش گفت: من در مصاحبه های قبل هم گفتم، حتی آقای رشیدی، نماینده مرودشت هم چنین نظر و انتقادی را داشتند، الان شرکت پیام نمایشگاه فروش محصولات آزمایش را راه اندازی کرده، که یک کار تجاری است، کار صنعتی نیست، در کنارش یک سری مصالح ساختمانی و آهن آلات برای بازسازی و نوسازی سوله ها آورده که بعد خط تولید را نصب کند.

وی تصریح کرد: واقعیت با توجه به سابقه ای که سهامداران دارند، من چندان نظر مثبتی ندارم که با این مجموعه راه به جایی برده شود و باید یک فکر جدی شود که مجموعه جدید و سهامدار جدید بیاید کار را انجام دهد و من اصلا اعتمادی به راه اندازی کارخانه توسط این سهامداران و گروه صنعتی پیام ندارم.

ایزدی افزود: البته ما طبق صورت جلسه های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، در حال نظارت هستیم ولیکن تا الان پیشرفتی حاصل نشده که ما ببینیم عزم جدی برای راه اندازی خط تولید در آزمایش وجود دارد.

بدهی های کلان کارخانه آزمایش مرودشت

این مسئول ارشد توضیح داد: این کارخانه بدهی های زیادی دارد، به بانک ملت، شرکت برق، امور مالیاتی، شهرداری، بانک ملی بدهی دارد و تمام این دستگاه ها در کارگروه تسهیل اجراییه را فعلا متوقف کرده و به این واحد کمک کردند.

ایزدی تأکید کرد: کمکهای انجام شده در جهت این است که خط تولید را راه اندازی کنند. قطعا اگر این کار را انجام ندهند ما از بخش قضایی استفاده می کنیم و فشار می آوریم که بدهی ها را تعیین تکلیف کنند و حمایت ها را قطع می کنیم.

رئیس سازمان صمت استان فارس تصریح کرد: سالیان سال است که ما اینها را حمایت می کنیم، هم دستگاه قضایی حمایت می کند هم نهادهای اجرایی کمک می‌کنند و چشم پوشی می کنند از اینکه بدهی هایشان را مطالبه کنند. تمام اینها در راستای کمک به این واحد بوده، اگر این ها عزم جدی برای راه اندازی کارخانه نداشته باشند قطعا ما هم کمکی که دارد از طریق هم دستگاه قضا هم نهادهای اجرایی میشود را بر میداریم و فرآیند قانونی را طی می کنیم.

ایزدی در خصوص چگونگی راه اندازی کارخانه گفت: سرمایه گذاران جدید را وارد خواهیم کرد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار