تاریخ انتشار: شنبه 25 دی 1400 | 14:55 ب.ظ
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از مرودشت بازدید کرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از مرودشت بازدید کرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به منظور بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستان مرودشت از چند واحد تولیدی، دامی  و زراعی این شهرستان بازدید کرد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، مجتبی دهقانپور جمعه بیست و چهارم دی ماه با تعدادی از معاونین سازمان […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به منظور بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستان مرودشت از چند واحد تولیدی، دامی  و زراعی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، مجتبی دهقانپور جمعه بیست و چهارم دی ماه با تعدادی از معاونین سازمان جهاد کشاورزی از هشت واحد تولیدی و زراعی این شهرستان شامل مزرعه طرح مقایسه ارقام کلزا، گلخانه تولید گل رز، کارخانه راکد مواد لبنی، کارخانه خوراک دام و طیور و آبزیان روحانی، ایستگاه تولید بذور گواهی شده، مزرعه گندم کشت بر روی پشته، گاوداری  هزار راسی و ایستگاه مرغ بومی این شهرستان بازدید کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی، علاوه بر بررسی ظرفیت و توانمندی شهرستان مرودشت، مسائل و مشکلات حوزه زراعت، گلخانه، واحد دام و طیور، صنایع و شرکت های بذری نیز بررسی شد.

همتی با اشاره به ظرفیت و توانمندی های شهرستان مرودشت، تصریح کرد: این شهرستان  قطب تولید گندم، جو، گوجه فرنگی، ذرت برنج و از قطب های تولید گیاهان دارویی، قارچ ، فراورده های دامی است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه این شهرستان در به کارگیری مکانیزاسیون کشاورزی و استفاده از تکنولوژی های نوین کشاورزی پیشرو است، افزود: بیش از ۶۰ درصد کمباین و ۲۰ درصد تراکتورهای استان فارس در این شهرستان قرار دارد.

او با اشاره به اینکه شهرستان مرودشت یک چهارم گندم استان فارس را تولید می کند، ابراز کرد: کشت قراردادی گندم هم که در سال جاری در دستور کار قرار گرفته  بالغ بر ۱۵۰۰ هکتار گندم به این روش کشت شده است.

همتی، اضافه کرد: در سال آینده با حمایت های دولتی و ترویج روش کشت قراردادی، غالب کشت گندم را زیر پوشش کشت قراردادی خواهیم برد.

فرهاد شریفی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، کرامت الله کیومرثی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی، علی ارغون مسئول هماهنگی امور شهرستان ها و عبدالوهاب نقیب جانشین رئیس روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی  را در این بازدید ها همراهی می کردند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار