تاریخ انتشار: یکشنبه 19 دی 1400 | 11:38 ق.ظ
کشت کاملینا در مرودشت به ۲۵۰ هکتار رسید
کشت کاملینا در مرودشت به ۲۵۰ هکتار رسید مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت گسترده و نیمه دیم گیاه کاملینا در اراضی کشاورزی این شهرستان به روش کف کار خبر داد.به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت کاووس همتی با بیان اینکه با توجه به پیش بینی بارش ها کشت این […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت گسترده و نیمه دیم گیاه کاملینا در اراضی کشاورزی این شهرستان به روش کف کار خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت کاووس همتی با بیان اینکه با توجه به پیش بینی بارش ها کشت این گیاه هنوز ادامه دارد، اظهار کرد: پیش بینی می شود بالغ بر ۲۶۰ هکتار کاملینا در این شهرستان کشت شود.
او با اشاره به اینکه در سال های قبل این گیاه به صورت آزمایشی و در سطوح یک تا دو هکتار کشت شده است، اظهار کرد: کاملینا برای اولین بار است که در سطح زیاد در اراضی کم بازده این شهرستان کشت می شود.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اذعان به اینکه گیاه کاملینا از قابلیت بسیار خوبی برای کشت در مزارع دیم شهرستان برخوردار است، افزود: کاملینا از جمله گیاهان دانه روغنی مقاوم به خشکی و سرما است که در برابر آفات و بیماری ها از مقاومت قابل توجهی برخوردار است و می تواند جایگزینی مناسب برای کشت در زمین‌های با حاصلخیزی کمتر باشد.
به گفته همتی؛ نیاز آبی کمتر، مقاوت زیاد و فوق العاده به خشکی و سرمای بهاره، عدم حساسیت این گیاه به ریزش در زمان برداشت، حساسیت کمتر به آفات رایج در دانه‌های روغنی مانند سوسک گرده خوار دیگر مزایای کشت این گیاه است .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت تصریح کرد: با توجه به پتانسیل برداشت حدود هزار کیلوگرم در هکتار، کشت این گیاه درآمدی مناسبی برای کشاورزان به همراه دارد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار