تاریخ انتشار: یکشنبه 19 دی 1400 | 11:35 ق.ظ
تولید بالغ بر ۲۰۰۰ تن محصول گواهی شده در مرودشت
تولید بالغ بر ۲۰۰۰ تن محصول گواهی شده در مرودشت مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید ۲۳۴۰.۵ تن محصول کشاورزی گواهی شده در قالب هفت مورد گواهی icm و دو مورد استاندارد تشویقی در این شهرستان خبر داد.به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، طاهره امیری اظهار کرد: این محصولات شامل گوجه فرنگی، […]


مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید ۲۳۴۰.۵ تن محصول کشاورزی گواهی شده در قالب هفت مورد گواهی icm و دو مورد استاندارد تشویقی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، طاهره امیری اظهار کرد: این محصولات شامل گوجه فرنگی، سیب درختی، کاسنی و زعفران بود که از ابتدای سال ۱۴۰۰ با همکاری کلینیک های گیاهپزشکی و نظارت کارشناسان حفظ نباتات موفق به کسب استاندارد تشویقی و گواهی icm شده اند.
مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه ارتقای سلامت محصولات کشاورزی از اولویت های جهاد کشاورزی است، اضافه کرد: اخذ گواهی محصول سالم با استفاده از روش های مبارزه تلفیقی با آفات و بیماری‌ها و و استفاده ازسموم و کود‌های بیولوژیک و اقلام غیر شیمیایی در دستور کار قرار گرفت و به مرحله اجرا درآمد.
این کارشناس، با تاکید بر اینکه ایجاد فرهنگ مصرف غذای سالم و آگاه سازی مردم نسبت به اثرات مخرب آلاینده‌ها سطح تقاضای محصولات استاندارد را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: نهادینه شدن طرح تولید محصولات سالم و ارتقای سلامت جامعه همکاری فرابخشی سایر دستگاه‌ها را می‌طلبد.
امیری یادآور شد: از آن جایی که سالم سازی محصولات کشاورزی و ارتقای کیفیت تغذیه از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است، انتظار می رود بیش از پیش شاهد افزایش تولید این گونه محصولات باشیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار