تاریخ انتشار: یکشنبه 23 آبان 1400 | 12:33 ب.ظ
نشست نکوداشت هفته ملی دیابت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت برگزار شد
نشست نکوداشت هفته ملی دیابت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت برگزار شد ? به گزارش سلام مرودشت و به نقل روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت، رییس این شبکه در این نشست گفت: زمانی که بدن یک شخص نتواند به اندازه‌ی کافی انسولین تولید کند یا انسولین تولید شده را درست استفاده کند، آن شخص به دیابت مبتلا خواهد شد. در کشور ما بیش از […]

? به گزارش سلام مرودشت و به نقل روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت، رییس این شبکه در این نشست گفت: زمانی که بدن یک شخص نتواند به اندازه‌ی کافی انسولین تولید کند یا انسولین تولید شده را درست استفاده کند، آن شخص به دیابت مبتلا خواهد شد. در کشور ما بیش از پنج و نیم میلیون نفر از افراد بالای ۲۵ سال مبتلا به دیابت هستند که حداقل ۲۵ درصد این بیماران از بیماری خود آگاه نیستند و با توجه به این نکته، اهمیت آگاه سازی و تاکید بر رعایت نکات پیشگیری پیرامون این بیماری افزون می گردد.

دکتر “روح اله کریمی” با اشاره به این موضوع که با گسترش بیماری کووید ۱۹ در جهان پیشگیری از دیابت بیش از پیش اهمیت دارد، افزود: در مبتلایان به بیماری دیابت با توجه به شرایط ویژه ای که دارند، با تحلیل رفتن سیستم ایمنی بدن شاهد کاهش توانایی جسمی در مقابله با عفونت ها هستیم؛ به همین سبب در صورت ابتلا به بیماری کرونا عوارض شدیدتری را تجربه می کنند که در برخی موارد شدت بیماری می تواند سبب فوت بیمار گردد.

“حسین حسین زاده فرخی”، کارشناس مسوول واحد غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت با تاکید بر لزوم غربالگری دیابت در سطح جامعه در جهت کنترل این بیماری بیان کرد: تشخیص دیابت بسیار آسان و با انجام آزمایش های اندازه گیری قند خون امکان پذیر است. به تمام همشهریان توصیه می کنیم نسبت به انجام مراقبت های بهداشتی و مراجعه به پزشک خانواده و بررسی قند خون خود اقدام کنند تا از آسیب های ناشی از تشخیص دیر هنگام بیماری جلوگیری به عمل آید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار