تاریخ انتشار: جمعه 21 آبان 1400 | 20:07 ب.ظ
عرضه۱ میلیون تن علوفه به دامداران مرودشتی
عرضه۱ میلیون تن علوفه به دامداران مرودشتی به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی گفت: علوفه تولیدی  شامل ۲۱۰هزار تن کاه و کلش جمع آوری  شده ازبرداشت گندم و جو، ۸۷ هزار تن بقایای برنج، ۴۲ هزار تن یونجه و ۷۰۰ هزار تن ذرت علوفه ای بود. این مقام مسئول […]

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی گفت: علوفه تولیدی  شامل ۲۱۰هزار تن کاه و کلش جمع آوری  شده ازبرداشت گندم و جو، ۸۷ هزار تن بقایای برنج، ۴۲ هزار تن یونجه و ۷۰۰ هزار تن ذرت علوفه ای بود.

این مقام مسئول با اشاره به خشکسالی های جاری و لزوم تامین علوفه ارزان و با کیفیت مورد نیاز برای دامداران، ابراز کرد: این حجم از تولید علوفه علاوه بر تامین بخشی از نیاز دامداران شهرستان مرودشت، به دامپروران شهرستان های همجوار نیز عرضه شده است.

وی با بیان اینکه امسال با آموزش بهره برداران و اقدامات ترویجی، سوزاندن کاه و کلش مزارع در شهرستان مرودشت به حداقل ممکن رسید، تصریح کرد: علاوه بر علوفه تولیدی در مزارع ذرت، و یونجه میزان جمع آوری باقی مانده های گیاهی در مزارع برنج و گندم و جو نیز افزایش چشمگیری داشت.

همتی با بیان اینکه شهرستان مرودشت از اصلی ترین مراکز دامپروری استان فارس است و قطب تولید مواد پروتئینی به شمار می آید، ابراز کرد: علوفه تولیدی به منظور تعلیف بیش از ۷۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در قالب ۴ هزار واحد دامی استفاده می شود.

به گفته همتی؛ در شهرستان مرودشت سالانه با کشت و برداشت افزون بر صد هزار هکتار گندم، جو و برنج بیشترین میزان کاه و کلش تولید می شود که این امر بسترفعالیت و کسب و کار‌هایی جدید در این زمینه را به خوبی فراهم کرده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار