تاریخ انتشار: یکشنبه 16 آبان 1400 | 10:25 ق.ظ
قطب تولید گندم فارس، در آستانه کشت این محصول استراتژیک
قطب تولید گندم فارس، در آستانه کشت این محصول استراتژیک مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت گندم در قطب تولید این محصول در استان فارس خبر داد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: کشت از پانزدهم آبان آغاز و معمولا تا اواخر آذر ماه ادامه دارد. معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی […]

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت گندم در قطب تولید این محصول در استان فارس خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: کشت از پانزدهم آبان آغاز و معمولا تا اواخر آذر ماه ادامه دارد.

معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر استفاده از بذور گواهی شده ابراز کرد:  ۳۵کارگزاری در مناطق مختلف مسئولیت توزیع بذور گواهی شده را برعهده دارند.

           به گفته همتی؛ ارقام، سیروان، چمران ۲، طلایی، برات، ترابی، تیرگان، بهاران، مهرگان و غیره ارقام‌ موجود و مناسب کشت در این شهرستان هستند که به اندازه کافی در دسترس متقاضیان قرار گرفته است.

او بیان کرد: مقاومت به خشکی آخر فصل، دوره رشد کوتاه تر، متحمل به بیماری زنگ زرد و غیره  از خصوصیات بارز این ارقام است.

وی در خصوص استفاده بهینه از بذور یادآور شد: بهترین تراکم ۳۵۰ تا ۴۵۰ متر مربع است که با توجه به وزن هزار دانه ۴۰ گرمی گندم با مصرف ۲۰۰ کیلوگرم بذر در هکتارمحقق خواهد شد.

این مقام مسئول با اذعان بر اینکه کشت های مسطح تقریبا منسوخ شده هستند، ابراز کرد: بهره برداران به منظور استفاده بهینه از نهاده ها حتی الامکان از کشت مسطح خودداری کرده و استفاده از دستگاه کشت بر روی  پشته های بلند را در دستور کار خود قرار دهند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار