تاریخ انتشار: یکشنبه 16 آبان 1400 | 10:19 ق.ظ
برای اولین بار درفارس, بزرگترین سایت تولید کمپوست بانوان روستایی در مرودشت
برای اولین بار درفارس, بزرگترین سایت تولید کمپوست بانوان روستایی در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: بزرگترین سایت تولید کمپوست توسط زنان روستایی عضو صندوق های خرد، در استان فارس، در روستای محمد آباد این شهرستان آغاز به کار کرد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی با اشاره به اینکه سایت مذکور از دو ماه […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: بزرگترین سایت تولید کمپوست توسط زنان روستایی عضو صندوق های خرد، در استان فارس، در روستای محمد آباد این شهرستان آغاز به کار کرد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی با اشاره به اینکه سایت مذکور از دو ماه قبل فعال شده است، تصریح کرد: این سایت ضمن دریافت آموزش و مشاوره های لازم با نظارت کارشناسان ترویج کار خود را آغاز کرده است و هم اکنون چهار تن محصول آماده عرضه به بازار دارد.

معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه برای اجرای این سایت بیش از ۱۵۰ نفر آموزش های حضوری و مجازی دیده اند، اظهار کرد: در این طرح از ترکیب کود حیوانی، ضایعات شیرین بیان و پسماندهای خانگی در منازل استفاده شده است که علاوه بر کاهش مصرف کودهای شیمیایی، اشتغال زایی بانوان را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه تولید کمپوست توسط بانوان همسو با اجرای طرح ملی تولید کمپوست صورت گرفته است، ابراز کرد: مقداری از کمپوست تولیدی به منظور استفاده در باغچه های محصول سالم طرح بهبود تغذیه جامعه زنان روستایی و طرح  زنجیره توسعه گیاهان دارویی توزیع می شود و مابقی به فروش می رسد.

همتی با اشاره به توانمندی زنان روستایی شهرستان مرودشت در زمینه های مختلف یاد آورشد: بانوان روستایی در این شهرستان علاوه بر تولید کمپوست با طرح‌ها و ایده‌هایی خلاقانه در حوزه‌های، تولید رب گوجه فرنگی، رب انار، انواع ترشیجات و شوریجات، تولید و بسته بندی انواع دم نوش های گیاهی، سبزی های خشک و غیره در ایجاد کسب و کارهای خانگی فعال هستند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار