تاریخ انتشار: یکشنبه 21 شهریور 1400 | 12:46 ب.ظ
تولید بیش از ۳۴ هزار تن گندم بذری در مرودشت
تولید بیش از ۳۴ هزار تن گندم بذری در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید ۳۴ هزار و ۸۰۰ تن گندم بذری اصلاح شده اعم از مادری، گواهی شده و “پرورشی سه ” در سال زراعی گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: ۶ هزار تن از گندم تولیدی به منظور کشت در سال زراعی آتی در شهرستان مرودشت و مابقی برای […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید ۳۴ هزار و ۸۰۰ تن گندم بذری اصلاح شده اعم از مادری، گواهی شده و “پرورشی سه ” در سال زراعی گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: ۶ هزار تن از گندم تولیدی به منظور کشت در سال زراعی آتی در شهرستان مرودشت و مابقی برای تامین بذور مورد نیاز سایر شهرستان های فارس مورد استفاده قرار می گیرد.
به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: گندم تولیدی، توسط شرکت های تولید کننده بذر، بوجاری، ضدعفونی، لیبل گذاری و در بین سایر شهرستان های استان فارس توزیع می شود.
او بیان کرد: بیش از ۳۵ مرکز توزیع از جمله تعاونی های تولید و روستایی و بخش خصوصی از اواخر شهریور ماه بذور گواهی شده را در این شهرستان توزیع خواهند کرد.
همتی بیان کرد: چمران۲، طلایی، هانا، سارنگ، مهرگان، برات و تیرگان از جمله ارقام موجود و اختصاص یافته از سوی سازمان جهاد کشاورزی به شهرستان مرودشت برای کشت در سال زراعی آتی است.
وی با تاکید بر اینکه مشکلی در خصوص تامین بذور مورد نیاز کشاورزان وجود ندارد،ابراز کرد: متقاضیان درگام اول به منظور تکمیل چک لیست به مراکز جهاد کشاورزی بخش ها مراجعه کنند.
این مقام مسئول با تاکید بر لزوم ضدعفونی بذور خود مصرفی اظهار کرد: بذور خود مصرفی نیز مانند سال های گذشته زیر نظر کارشناسان بوجاری و با سموم قارچ کش ضدعفونی و مورد استفاده قرار می گیرند.
همتی با بیان اینکه مرودشت قطب تولید گندم در فارس و یکی از قطب‌های تولید این محصول استراتژیک در کشور به شمار می‌رود، یادآور شد: این شهرستان بیش از ۷۰ درصد گندم بذری استان فارس را تامین می کند./ روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار