تاریخ انتشار: پنجشنبه 21 مرداد 1400 | 12:53 ب.ظ
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت: طرح نسخه نویسی سموم نباتی در مرودشت آغاز شد
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت: طرح نسخه نویسی سموم نباتی در مرودشت آغاز شد معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز طرح نسخه نویسی گیاه پزشکی در کلینیک‌های گیاهپزشکی برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد و گفت: با اجرای کامل این طرح به تدریج توزیع سموم تنها از طریق نسخه های گیاهپزشکی صورت می گیرد.به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی با اشاره به آغاز […]


معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز طرح نسخه نویسی گیاه پزشکی در کلینیک‌های گیاهپزشکی برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد و گفت: با اجرای کامل این طرح به تدریج توزیع سموم تنها از طریق نسخه های گیاهپزشکی صورت می گیرد.
به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی با اشاره به آغاز به کار نسخه نویسی سموم کشاورزی درکلینیک های گیاهپزشکی در استان فارس اظهار کرد: این طرح در شهرستان مرودشت هم با هدف دستیابی به محصولات کشاورزی سالم تر و ساماندهی مصرف سموم در محصولات زراعی و باغی به مرحله اجرا درآمده است.
همتی با تشریح طرح نسخه نویسی سموم در کلینیک های گیاهپزشکی ابراز کرد: بر اساس این طرح کلینیک های گیاهپزشکی بر اساس یافته های تجربی و یا نتایج آزمایشگاهی نسبت به شناسایی آفت یا بیماری اقدام و سموم مورد نیاز را تجویز خواهند کرد.
او با بیان اینکه هدف اصلی این طرح افزایش امنیت غذایی و پرهیز از به کارگیری سموم متفاوت و گاها تاریخ مصرف گذشته و نامناسب خواهد بود، اظهار کرد: به زودی تمام کلینیک ها و فروشگاه های عرضه سموم در سطح شهرستان زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.
همتی با تاکید بر اینکه پایش سموم، میزان مصرف و نحوه صحیح مصرف از دیگر اهداف این طرح است، تصریح کرد: با آغاز طرح نسخه نویسی در کلینیک های گیاهپزشکی بر فرایند تولید تا مصرف سموم اعم از وارداتی یا تولید داخل نیز نظارت خواهد شد.
وی با اذعان به اینکه با اجرای این طرح به تدریج فروش و عرضه آزاد سموم ممنوع خواهد شد، افزود: در حال حاظرشبکه تولید و توزیع و کنترل فروش سموم نباتی با دشواری هایی همراه هست که طرح نسخه نویسی گیاهپزشکی با تکیه بر تجویز سموم مناسب به تسهیل این فرایندکمک می کند.
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه مراجعه به کلینیک‌های گیاه‌پزشکی و استفاده از نظر متخصصان می‌تواند هزینه‌های مربوط به سم‌پاشی را کاهش دهد، اظهار کرد: برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌کلینیک‌های گیاه‌پزشکی و تعامل زارعین با متخصصان امر در راستای مبارزه صحیح با آفات گیاهی، باید این مهم در بین کشاورزان، فرهنگ‌سازی شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه ۸۹ فروشگاه عرضه سم و هشت کلینیک گیاهپزشکی فعال در مرودشت فعالیت دارند، اظهار امیدواری کرد، با اجرای طرح نسخه نویسی کلینیک های گیاهپزشکی شاهد اتفاق خوبی در زمینه کنترل مصرف سموم و جلوگیری از سموم تاریخ مصرف گذشته و قاچاق در سطح شهرستان باشیم./روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار