تاریخ انتشار: شنبه 16 مرداد 1400 | 11:50 ق.ظ
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت: تداوم برداشت گوجه فرنگی در مرودشت تا آبان ماه
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت: تداوم برداشت گوجه فرنگی در مرودشت تا آبان ماه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه برداشت گوجه فرنگی از اوایل مرداد ماه در این شهرستان آغاز شده است، گفت: برداشت از ۲۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان تا نیمه های آبان ماه ادامه دارد.به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: پیش بینی می شود بالغ بر ۱۶۰ هزار تن گوجه […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه برداشت گوجه فرنگی از اوایل مرداد ماه در این شهرستان آغاز شده است، گفت: برداشت از ۲۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان تا نیمه های آبان ماه ادامه دارد.
به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: پیش بینی می شود بالغ بر ۱۶۰ هزار تن گوجه فرنگی طی دو مرحله تولید و به بازار عرضه شود.
همتی افزود: محصول تولیدی با کیفیت بهتر به منظور تازه خوری به میادین میوه و تره بار در نقاط مختلف استان و محصول با کیفیت پایین تر نیز به بیش از ۴۰ واحد صنایع تبدیلی در سطح شهرستان حمل و بارگیری می شود.
این مقام مسئول، با اشاره به اینکه به منظور صرفه جویی در مصرف آب و افزایش بهره وری، صد درصد مزارع گوجه فرنگی شهرستان به روش تیپ آبیاری می‌شود، افزود: اجرای آبیاری تحت ‌فشار، رعایت اصول صحیح کاشت و تغذیه به ‌موقع و مناسب، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز و نظارت مستمر کارشناسان از مزارع از عمده فعالیت‌هایی است که در راستای تولید این محصول در مزارع این شهرستان نقش مهمی ایفا کرده است.
وی با اذعان به اینکه کشت این محصول در منطقه ۹۵ درصد نشایی و در برخی موارد با پوشش پلاستیک انجام می شود، ابراز کرد: کشت نشایی با پوشش پلاستیک نقش به سزایی در کاهش مصرف آب و کنترل علف های هرز دارد و علاوه بر کاهش هزینه و بالا رفتن سطح درآمد زارعین، می تواند در تولید محصول سالم نیز موثر باشد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه این شهرستان قطب تولید گوجه فرنگی در استان فارس است، یادآور شد: برداشت گوجه فرنگی به دلیل مصادف شدن با فصل تابستان و پاییز و شرایط مناسب، زمینه اشتغال کارگران فصلی زیادی را فراهم کرده است./روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار