تاریخ انتشار: سه شنبه 5 مرداد 1400 | 08:44 ق.ظ
برداشت خیار سبز در مرودشت آغاز شد
برداشت خیار سبز در مرودشت آغاز شد معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت خیار سبز بوته ای در ۱۵ هکتار از زمین های زراعی این شهرستان خبر داد.به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: خیار در اوایل اردیبهشت ماه در این شهرستان کشت می شود و برداشت نیز از تیرماه آغاز و تا شهریور ماه ادامه […]


معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت خیار سبز بوته ای در ۱۵ هکتار از زمین های زراعی این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: خیار در اوایل اردیبهشت ماه در این شهرستان کشت می شود و برداشت نیز از تیرماه آغاز و تا شهریور ماه ادامه دارد.
همتی با بیان اینکه متوسط عملکرد برداشت خیار۴۰-۳۵ تن در هکتاراست، افزود: پیش بینی می شود، حدود ۶۰۰ تن خیار از ۲۰ مرحله برداشت تولید و روانه بازار شود.
او بیان کرد: محصول تولیدی علاوه بر مصرف تازه خوری به منظور تهیه محصولات صنایع تبدیلی شوریجات و ترشیجات به ۲۷واحد صنایع تبدیلی در شهرستان ارسال می شود.
این مقام مسئول، اجرای آبیاری تحت ‌فشار، رعایت اصول صحیح کاشت و تغذیه به ‌موقع و مناسب، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز و نظارت مستمر کارشناسان از مزارع را از عمده فعالیت‌هایی دانست که در راستای تولید این محصول در مزارع این شهرستان نقش مهمی ایفا کرده است.
وی یادآور شد: برداشت خیار علاوه بر کسب درآمد مناسب، زمینه اشتغال کارگران فصلی را نیز فراهم کرده است./روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار