تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 تیر 1400 | 11:37 ق.ظ
تولید ذرت علوفه ای خارج از فصل در سیدان
تولید ذرت علوفه ای خارج از فصل در سیدان کارشناس زراعت مرکز جهاد کشاورزی سیدان از آغاز برداشت ذرت علوفه ای زود هنگام از ۵۰ هکتار مزاع ذرت این منطقه خبرداد.به گزارش سلام مرودشت، مجید حبیبی اظهار کرد: ذرت علوفه ای خارج از فصل از اواسط فروردین تا اوایل اردیبهشت ماه با استفاده از ارقام زودرس و میان رس کشت و در تیر ماه […]


کارشناس زراعت مرکز جهاد کشاورزی سیدان از آغاز برداشت ذرت علوفه ای زود هنگام از ۵۰ هکتار مزاع ذرت این منطقه خبرداد.
به گزارش سلام مرودشت، مجید حبیبی اظهار کرد: ذرت علوفه ای خارج از فصل از اواسط فروردین تا اوایل اردیبهشت ماه با استفاده از ارقام زودرس و میان رس کشت و در تیر ماه نیز برداشت می شود.
او بیان کرد: با احتساب میانگین عملکرد ۶۰ تن در هکتار پیش بینی می شود بالغ بر سه هزار تن ذرت علوفه ای خارج از فصل در این منطقه تولید شود.
حبیبی با بیان اینکه یکی از فاکتورهای مهم به منظور رسیدن به حداکثر تولید ذرت علوفه ای  انتخاب تراکم مناسب بوته با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه و مشخصات ارقام کشت شده است، تصریح کرد: تراکم بوته های ذرت علوفه ای ۹-۱۲بوته  در متر مربع  است  که تراکم مطلوبی  در جهت رسیدن به عملکرد مناسب و تامین نور مورد نیاز گیاه است.
این کارشناس با تاکید بر اینکه کشاورزان از مصرف بیش از حد بذر در هکتار خود داری کنند، یادآور شد:  تراکم مناسب بوته تولید ذرت علوفه ای با کیفیت و با درصد متناسب از موادغذایی را به دنبال دارد.
حبیبی افزود: ذرت علوفه ای  تولیدی به منظور  مصرف در گاوداریهای منطقه بارگیری و حمل می شود./روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار