تاریخ انتشار: یکشنبه 13 تیر 1400 | 12:51 ب.ظ
۱۶۰۰ لیتر سموم نباتی تقلبی درمرودشت کشف شد
۱۶۰۰ لیتر سموم نباتی تقلبی درمرودشت کشف شد معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشف و ضبط سموم تقلبی و بی کیفیت به ارزش بیش از سه میلیارد ریال از فروشگاهای عرضه سموم در این شهرستان خبر داد.به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: این سموم توسط بازدید اکیپ بازرسی و نظارت بر توزیع سموم، شامل نماینده مدیریت حفظ نباتات […]


معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشف و ضبط سموم تقلبی و بی کیفیت به ارزش بیش از سه میلیارد ریال از فروشگاهای عرضه سموم در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: این سموم توسط بازدید اکیپ بازرسی و نظارت بر توزیع سموم، شامل نماینده مدیریت حفظ نباتات استان، بازرس اداره تعزیرات حکومتی استان، نماینده اتحادیه صنف فروشندگان سموم استان فارس و مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت کشف شد.
به گفته همتی؛ سموم کشف شده شامل بوتاکلر، دیازینون، سایپرمترین، دیمتوات، فسفردوزنگ و…بود که طی صورت جلسه به انبار حفظ نباتات استان فارس منتقل شد.
او با بیان اینکه پرونده متخلفین به منظور اقدامات قانونی به مراجع ذی صلاح ارجاع شد، تصریح کرد: بازرسی و پایش فروشگاه‌های عرضه سموم در شهرستان ادامه دارد و چنانچه فروشگاهی دستورالعمل و ضوابط را رعایت نکند ضمن صدور اخطار کتبی نسبت به پلمپ فروشگاه اقدام خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با تاکید بر اینکه فروشگاهای سموم باید دارای مجوز فعالیت از سازمان نظام مهندسی و حفظ نباتات استان باشند، ابراز کرد: به منظور دسترسی به سموم با کیفیت بهره برداران، سموم مورد نیاز خود را صرفا از فروشگاه‌های مورد تأیید و مجاز خریداری کنند.
وی، ضمن توصیه به مصرف کنندگان سموم از آنان خواست هنگام خرید به نوع بسته بندی و تاریخ تولید و انقضا دقت کنند و تنها سمومی را خریداری کنند که دارای برچسب تائیدیه از سازمان حفظ نباتات باشد.
در مرودشت ۸۹ فروشگاه عرضه سموم کشاورزی فعال هستند که به صورت ماهانه مورد بازرسی قرار می گیرند./روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاوری شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار