تاریخ انتشار: یکشنبه 13 تیر 1400 | 12:37 ب.ظ
برداشت هویج در مرودشت آغاز شد
برداشت هویج در مرودشت آغاز شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت نیمه مکانیزه هویج از ۳۱۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: با احتساب میانگین عملکرد ۴۰ تن در هکتار پیش بینی می شود بیش از۱۲هزارتن هویج تولید و روانه بازار شود.او بیان کرد: هویج در مرودشت در اواخر اسفند […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت نیمه مکانیزه هویج از ۳۱۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: با احتساب میانگین عملکرد ۴۰ تن در هکتار پیش بینی می شود بیش از۱۲هزارتن هویج تولید و روانه بازار شود.
او بیان کرد: هویج در مرودشت در اواخر اسفند ماه و اوایل فروردین به صورت کاملا مکانیزه کشت می شود و برداشت هویج با توجه به تاریخ کاشت از تیر آغاز و تا مرداد ماه ادامه دارد.
همتی افزود: محصول تولیدی پس از برداشت به منظور شستشو به تنها کارخانه هویج شویی موجود در شهرستان حمل و پس از سورت به میادین میوه و تره بار شیراز و شهرستان های همجوار بارگیری می شود.
وی با بیان اینکه هویج در این شهرستان به صورت پشته ای کشت می شود، تصریح کرد: کشت ردیفی و بر روی پشته، عملیات داشت و برداشت مکانیزه و استفاده از روش آبیاری نواری را تسهیل می کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، با اشاره به اینکه کشت هویج صد درصد به صورت نواری انجام می شود، یادآور شد: کشت نواری و استفاده ار ارقام هیبریدی نقش مهمی در کاهش مصرف آب و افزایش بازده این محصول دارد./روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار