تاریخ انتشار: یکشنبه 13 تیر 1400 | 12:35 ب.ظ
توزیع بالغ بر ۵۰ هزار تن نهاده دامی در مرودشت
توزیع بالغ بر ۵۰ هزار تن نهاده دامی در مرودشت معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از توزیع ۵۰ هزار و ۶۶۰ تن نهاده دامی با نرخ دولتی در بین دامداران در سال گذشته در این شهرستان خبر داد.به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: این نهاده ها شامل ۶۴۷۴ تن سویا، ۱۲ هزار و ۵۳۵ تن جو، ۱۵ هزار و ۵۳ […]


معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از توزیع ۵۰ هزار و ۶۶۰ تن نهاده دامی با نرخ دولتی در بین دامداران در سال گذشته در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: این نهاده ها شامل ۶۴۷۴ تن سویا، ۱۲ هزار و ۵۳۵ تن جو، ۱۵ هزار و ۵۳ تن ذرتو ۱۶ هزار و ۵۹۸ تن سبوس بود که زیر نظر اتحادیه دامداران شهرستان و اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان بین دامدارانی که هویت گذاری را انجام داده اند توزیع شده است.
او بیان کرد: توزیع نهاده ها در گاوداری های صنعتی شیری به صورت خام و به صورت روزانه به میزان مشخصی از ذرت سویا و جو اختصاص می یابد که دامداران پس از هویت گذاری در سامانه بازارگاه می توانند میزان نهاده ها مورد نیاز خود را خرید و پس از تبدیل به خوراک استفاده دام قرار دهند.
به گفته همتی؛ خوراک سایر دام ها از جمله گاو شیری سنتی، گوسفند داشتی و … بر اساس هویت گذاری و سهمیه تخصیصی و به صورت آماده تحویل داده می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت افزود: این اقدام با هدف تنظیم بازار این نهاده ها، افزایش تولید گوشت قرمز و و افزایش درآمد خانوار‌های روستایی، حمایت از تولیدکنندگان و تامین امنیت غذایی صورت گرفته است.
وی یادآور شد: در شهرستان مرودشت افزون بر ۵۳۸ هزار راس دام سبک و سنگین وجود دارد و این شهرستان از قطب‌های مهم تولید شیر و گوشت در استان فارس است./روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار