تاریخ انتشار: شنبه 5 تیر 1400 | 14:02 ب.ظ
برداشت نخود در مرودشت آغاز شد
برداشت نخود در مرودشت آغاز شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت نیمه مکانیزه نخود در۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.به گزارش،سلام مرودشت، کاووس همتی با بیان اینکه میانگین عملکرد نخود آبی حدود ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار است، اظهار کرد: پیش بینی می شود از این میزان سطح زیرکشت بالغ بر یکصد تن نخود تولید و […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت نیمه مکانیزه نخود در۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.
به گزارش،سلام مرودشت، کاووس همتی با بیان اینکه میانگین عملکرد نخود آبی حدود ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار است، اظهار کرد: پیش بینی می شود از این میزان سطح زیرکشت بالغ بر یکصد تن نخود تولید و روانه بازار شود.
او با اشاره به اینکه کاشت نخود به دلیل نیاز آبی کم در طول دوره رشد می تواند به عنوان جایگزین مناسبی برای گیاهان پر آب بر و تامین بخشی از معیشت بهره برداران منطقه باشد، افزود: امکان کشت این محصول علاو بر پائیز از اواسط بهمن تا نیمه های اسفند ماه نیز وجود دارد.
همتی با بیان اینکه نخود تولید شده در مرودشت از ارقام محلی است، تصریح کرد: دو رقم جدید پر بازده منصور و عادل نیزاخیرا در شهرستان به صورت آزمایشی کشت شده و به منظور کشت در سطوح بیشتر در حال بررسی است.
این مقام مسئول ابراز کرد: از مزایای کشت نخود می توان به تثبیت نیتروژن هوا به وسیله باکتریهای هم زیست، کشت در تناوب و استفاده از نیتروژن تثبیت شده در کشت بعدی اشاره کرد.
همتی با بیان مشکلات کشت و کار نخود در منطقه یاد آور شد: معرفی ارقام نخود اصلاح شده پا بلند با قابلیت برداشت با کمباین، مقاوم به بیماری‌ها و عملکرد بالاتر از ارقام محلی علاوه بر توفیق هر چه بیشتر این محصول و استقبال کشاورزان، کاهش هزینه تولید و افزایش عملکرد را در پی خواهد داشت ./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار