تاریخ انتشار: پنجشنبه 13 خرداد 1400 | 09:56 ق.ظ
پایان برداشت قدومه شیرازی در مرودشت
پایان برداشت قدومه شیرازی در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از پایان برداشت قدومه شیرازی از ۶۵ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: ۲۶ تن قدومه شیرازی از این مزارع برداشت شد.به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: قدومه در بهمن ماه سال گذشته کشت شده و در اوایل خرداد ماه به مرحله برداشت […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از پایان برداشت قدومه شیرازی از ۶۵ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: ۲۶ تن قدومه شیرازی از این مزارع برداشت شد.
به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: قدومه در بهمن ماه سال گذشته کشت شده و در اوایل خرداد ماه به مرحله برداشت رسیده است.
وی افزود: کاشت این گیاه به صورت مکانیزه انجام می شود و میزان بذر مصرفی ده کیلو گرم در هکتار است.
او با بیان اینکه عملکرد قدمه در شرایط مطلوب ۱۰۰۰تا ۱۵۰۰ کیلوگرم در هکتاراست، ابراز کرد: در شرایط خشکسالی و کمبود بارش ها در سال جاری عملکرد به حدود ۴۰۰ کیلو گرم در هکتار کاهش یافت.
این مقام مسئول آبیاری کم و سودآوری زیاد را می توان از جمله فواید و مزایای مهم در جهت کشت این گیاه دارویی عنوان کرد.
همتی با بیان اینکه این گیاه دارویی در شرایط کم بارش حدود سه آبیاری نیاز دارد، تصریح کرد: توجه به دوره رشد کوتاه( چهار ماه)،توانایی تولید در شرایط خشکسالی و محدودیت منابع آب می تواند بعنوان یک زراعت مناسب و کم آب بر جایگزین گیاهان زراعی با نیاز آبی بالا باشد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت یادآور شد: قدومه گیاهی یک ساله به ارتفاع ۴۰ – ۳۰ سانتی متر، بسیار پر شاخ و برگ است برگ های این گیاه کرک دار بوده که با شرایط خشکی سازگاری خوبی دارد.
از بذر قدومه همراه با بذر گیاهان دارویی دیگر در درمان بیماری های تنفسی، گلو درد و سرفه استفاده می شود./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار