تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 خرداد 1400 | 13:58 ب.ظ
تولید ۱۰۰۰ تن شبدر برسیم در مرودشت
تولید ۱۰۰۰ تن شبدر برسیم در مرودشت مسئول مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز شمالی از آغاز برداشت شبدر برسیم در ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی شهر کامفیروز از توابع شهرستان مرودشت خبر داد. به گزارش سلام مرودشت ابراهیم عسکری با بیان اینکه کشت شبدر با اهداف کود سبز و تولید محصول کشت می شود، اظهار کرد: شبدر در تناوب با برنج در […]


مسئول مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز شمالی از آغاز برداشت شبدر برسیم در ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی شهر کامفیروز از توابع شهرستان مرودشت خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت ابراهیم عسکری با بیان اینکه کشت شبدر با اهداف کود سبز و تولید محصول کشت می شود، اظهار کرد: شبدر در تناوب با برنج در اوایل مهر ماه کشت و در اوایل خرداد ماه و قبل از کشت برنج به خاک برگردانده می شود.
وی افزود: مزرعه شبدر قبل از شخم دو تا سه مرحله برداشت و از هر هکتار حدود دو تن محصول برداشت می شود.
این کارشناس تصریح کرد: انجام کشت شبدر در تناوب با برنج راهکاری مناسب برای افزایش تولید محصول، کاهش مصرف سموم و کود شیمیایی و افزایش درآمد روستاییان است.
عسکری ابراز کرد: این گیاه علاوه بر کود سبز از انواع علوفه مرغوب است که می توان آن را به صورت چرای مستقیم، تهیه علوفه سبز یا خشک، سیلو و کشت مخلوط مورد استفاده قرار داد.
مسئول مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز یادآور شد: کشت شبدر به راحتی با مدیریت صحیح در زمین های شالیزاری بدون هیچ گونه عملیات خاک ورزی و به صورت دست پاش در کاه و کلش برنج انجام می شود.
شهر کامفیروز در ۹۰ کیلومتری غرب شهرستان مرودشت و در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است./ روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار