تاریخ انتشار: سه شنبه 4 خرداد 1400 | 07:56 ق.ظ
به کار گیری پهپاد در کنترل آفت سن گندم در مرودشت
به کار گیری پهپاد در کنترل آفت سن گندم در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از به کار گیری چهار دستگاه پهپاد در کنترل ۱۲۷۰ هکتار از مزارع گندم آلوده به سن غلات در این شهرستان خبر داد.به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: با بررسی های صورت گرفته و مقایسه تاثیر و کارایی سمپاشی با پهپاد نتایج حاصله رضایت بخش است.همتی با بیان […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از به کار گیری چهار دستگاه پهپاد در کنترل ۱۲۷۰ هکتار از مزارع گندم آلوده به سن غلات در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: با بررسی های صورت گرفته و مقایسه تاثیر و کارایی سمپاشی با پهپاد نتایج حاصله رضایت بخش است.
همتی با بیان اینکه استفاده از پهپاد و فناوری‌های نوین، امکان سمپاشی مزارع با هزینه کمتر و در زمان کوتاهتر فراهم شده است، افزود: دراین روش به علت نداشتن ارتفاع خیلی زیاد نسبت به محصول، مشکل باد و هدر رفتن سم نیز برطرف شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، سرعت بالای سمپاشی، کاهش مصرف آب، کاهش مصرف سم تا ۲۵ درصد به دلیل همپوشانی و امکان سمپاشی مزرعه بعد از بارندگی را ازمزایای سمپاشی با پهپاد عنوان کرد.
او با تاکید بر اینکه فعالیت های ترویجی، برگزاری کلاس های آموزشی و تعامل با بخش خصوصی نقش بسزایی در افزایش به کارگیری پهپاد در شهرستان دارد، اظهار امیدواری کرد، با به کار گیری این تکنولوژی در سطح وسیع کمک بزرگی به بخش کشاورزی صورت گیرد.
به گفته همتی؛ افزایش اثر بخشی سموم و هدفمند شدن آن، کاهش زمان مورد نیاز و توجه به سلامت کاربران دستگاه سمپاش از دیگر محاسن استفاده از پهپاد در سمپاشی مزارع خواهد بود.
این مقام مسئول تصریح کرد: سن غلات از مهمترین آفات گندم و جو است که با تغذیه از گندم و جو موجب خسارت کمی و کیفی بسیار در محصول نهایی می‌شود که این آفت موجب از بین رفتن خاصیت گندم و جو در تولید و مصرف نان می‌شود که به خاطر اهمیت تولید این محصولات استفاده از فناوری در سمپاشی از جایگاه مهمی برخوردار است.
همتی با اشاره به نقش شهرستان مرودشت در تولیدات کشاورزی بخصوص گندم، به عنوان محصول استراتژیک، استفاده از این تکنولوژی را نقطه عطفی در جهت کاهش هزینه تولید و افزایش بهره وری در تولید و نیز ارتقاء سطح درآمد کشاورزان دانست./روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار