تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 | 10:04 ق.ظ
خاکشیر مرودشت روانه بازار شد
خاکشیر مرودشت روانه بازار شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت مکانیزه خاکشیر دیم از ۸۰۰ هکتار مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از ۱۶۰ تن خاکشیر تولید و روانه بازار شود.به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: برداشت خاکشیر از نیمه های اردیبهشت آغاز و تا اوایل خرداد ماه ادامه […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت مکانیزه خاکشیر دیم از ۸۰۰ هکتار مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از ۱۶۰ تن خاکشیر تولید و روانه بازار شود.
به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: برداشت خاکشیر از نیمه های اردیبهشت آغاز و تا اوایل خرداد ماه ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۶۰۰هکتار خاکشیر در سال جاری در مرودشت کشت شده است، افزود: کاهش بارندگی به حدود ۵۰ در صد دیم زارها خسارت ۱۰۰ درصدی وارد کرده است و کاملا از بین رفته اند و مابقی نیز با کاهش عملکرد مواجه شده اند.
این مقام مسئول با بیان اینکه کشت خاکشیر در مرودشت کاملا به صورت دیم انجام می شود، تصریح کرد: کشت این محصول به دلیل کم توقع بودن در اراضی که از حاصلخیزی کمتری برخوردار هستند، بسیار حائز اهمیت است.
او با اشاره به اینکه شهرستان مرودشت نقش موثری در تولید خاکشیر استان فارس دارد، خاطر نشان کرد: ۶۰ درصد خاکشیر استان فارس در مرودشت تولید می شود و این شهرستان قطب تولید خاکشیر در استان فارس محسوب می شود.
به گفته همتی؛ خاکشیر تولیدی در مرودشت عاری از هرگونه سموم و کودهای شیمیایی است و می توان از آن به عنوان محصول گواهی شده نام برد./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار