تاریخ انتشار: شنبه 11 اردیبهشت 1400 | 12:44 ب.ظ
مدیرجهاد کشاورزی مرودشت:خسارت خشکسالی به بیش از ۳۲ هزار هکتار از مزارع درمرودشت
مدیرجهاد کشاورزی مرودشت:خسارت خشکسالی به بیش از ۳۲ هزار هکتار از مزارع درمرودشت مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از خسارت صد درصدی خشکسالی به ۳۲ هزار و ۹۵۰ هکتار از مزارع گندم و جو در این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از ۱۲۰ هزار تن محصول گندم و جو از چرخه تولید خارج شده است.به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: مزارع خسارت دیده از خسکسالی شامل […]


مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از خسارت صد درصدی خشکسالی به ۳۲ هزار و ۹۵۰ هکتار از مزارع گندم و جو در این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از ۱۲۰ هزار تن محصول گندم و جو از چرخه تولید خارج شده است.
به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: مزارع خسارت دیده از خسکسالی شامل ۱۲۰۰هکتار گندم، ۹۵۵۰ هکتار جو دیم، ۱۳ هزار و ۸۰۰ هکتار گندم آبی و ۸۴۰۰ هکتار جو آبی در زیر شبکه سد درودزن است.
او گفت: با احتساب پیش بینی عملکرد ۲۵۰۰ کیلو گرم به ازای یک هکتار گندم دیم و ۱۸۰۰ کیلوگرم به ازای یک هکتار جو دیم و پیش بینی تولید ۵۵۰۰ کیلوگرم برای یک هکتار گندم آبی و ۳۵۰۰ کیلو گرم به ازای یک هکتار جو آبی بیش از ۷۸ هزار تن محصول گندم و بیش ۴۴ هزار تن جو از چرخه تولید خارج شده است.
همتی ابراز کرد: علاوه بر خسارت صد درصدی و از بین رفتن کامل مزارع دیم ، کاهش عملکرد مزارع آبی نیز به دلیل کاهش آب چاه های کشاورزی قطعی است.
این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از یکصد هزار هکتار گندم و جو در شهرستان کشت شده است، تصریح کرد: کشت گندم و جو در نیمه آبان ماه انجام و در اواخر خرداد تا اوایل تیر ماه نیز برداشت می شود.
وی با بیان اینکه تنها پنج هزار هکتار از مزارع جو و ۳۸۰۰ هکتار از مزارع گندم خسارت دیده تحت پوشس بیمه هستند بر نقش بیمه محصولات کشاورزی در جبران بخشی از خسارت های ناشی از خشکسالی تاکید کرد.
مرودشت با ۱۳۵ هزار هکتار اراضی قابل کشت، قطب تولید گندم و جو در استان فارس است./ روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار