تاریخ انتشار: سه شنبه 24 فروردین 1400 | 13:28 ب.ظ
مبارزه با سن مادری گندم در بیش از ۱۹ هزار هکتار از مزارع مرودشت
مبارزه با سن مادری گندم در بیش از ۱۹ هزار هکتار از مزارع مرودشت مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از مبارزه شیمیایی با سن مادری در ۱۹ هزار و ۱۳۲ هکتار از گندم زارهای این شهرستان خبر داد.به گزارش سلام مرودشت، طاهره امیری با بیان اینکه در مقایسه با سال گذشته جمعیت آفت سن افزایش داشته است، اظهار کرد: عدم بارندگی و عدم شرایط مناسب تغذیه […]


مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از مبارزه شیمیایی با سن مادری در ۱۹ هزار و ۱۳۲ هکتار از گندم زارهای این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت، طاهره امیری با بیان اینکه در مقایسه با سال گذشته جمعیت آفت سن افزایش داشته است، اظهار کرد: عدم بارندگی و عدم شرایط مناسب تغذیه ای در مراتع از عوامل اصلی هجوم سن های مادری به مزارع گندم و جو است.
او با اشاره به اینکه ریزش سن مادر از نیمه های اسفند ماه آغاز شده است، افزود: شبکه مراقبت این شهرستان متشکل از ۶۰ کارشناس در ۵۹ پهنه تولیدی روزانه از مزارع بازدید می کنند و مزارعی که تراکم سن مادری در حد نرم مبارزه می باشند، کارشناسان نسبت به اطلاع رسانی به بهره برداران اقدام می کنند.
به گفته امیری؛ اطلاع رسانی به بهره برداران از طریق ارسال اطلاعیه در گروههای مجازی، اطلاع رسانی از طریق شوراهای روستایی، نصب بنر و اطلاعیه در مکانهای عمومی و صدور و تحویل اخطاریه درب منزل بهره برداران است.
امیری به ضرورت مبارزه با مرحله مادری این آفت تاکید و خاطر نشان کرد: سمپاشی باید قبل از تخم ریزی صورت بگیرد و لازم است با مبارزه به موقع با این آفت خسارت آن را به حداقل رساند.
این کارشناس با بیان اینکه سن غلات به عنوان آفت کلیدی گندم، نقش به سزایی در کاهش عملکرد کیفی و کمی گندم داشته، اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با پایش‌های به موقع و اقدامات پیشگیرانه همانند سال های گذشته در زمینه تولید گندم از نظر کیفیت و میزان تولید، عملکرد مطلوبی داشته باشیم.
مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت یادآور شد: مبارزه اصولی و به موقع با سن مادری باعث کاهش خسارت کمی و جلوگیری از خسارت کیفی پوره سن، کاهش مصرف سموم، کاهش خطرات زیست محیطی می‌شود./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار