تاریخ انتشار: دوشنبه 23 فروردین 1400 | 16:08 ب.ظ
دیدار اهالی فرهنگ و هنر با امام جمعه مرودشت در هفته هنر اسلامی
دیدار اهالی فرهنگ و هنر با امام جمعه مرودشت در هفته هنر اسلامی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مرودشت، رییس اداره تبلیغات اسلامی و جمعی از هنرمندان در هفته گرامیداشت هنرانقلاب اسلامی باحجت الاسلام مهدی آقایی امام جمعه مرودشت دیدار وگفتگو کردند.به گزارش سلام مرودشت، عبدالصمد سلیمانی در این دیدار، یاد و خاطره شهید سید مرتضی آوینی را گرامی داشته […]

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مرودشت، رییس اداره تبلیغات اسلامی و جمعی از هنرمندان در هفته گرامیداشت هنرانقلاب اسلامی باحجت الاسلام مهدی آقایی امام جمعه مرودشت دیدار وگفتگو کردند.
به گزارش سلام مرودشت، عبدالصمد سلیمانی در این دیدار، یاد و خاطره شهید سید مرتضی آوینی را گرامی داشته و با تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: هنر، بازتاب و انعکاس هویت یک جامعه است و هنری مانا و جاودانه خواهد شد که در مسیر تعالی ارزش های انسانی باشد و هنرمند با شناخت ابعاد انسانی و ذات مقدس یگانه هنرمند خالق هستی می تواند به آن دست پیدا کند که به آن هنر اسلامی گفته می شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان افزود: هنر اسلامی صرفا به مفاهیم انتزاعی توجه نمی کند بلکه از یک خودشناسی و جهان بینی عمیق نشات می گیرد و می کوشد تا بستری فراهم کند تا به معرفت ذاتی خود پی ببرد.
سلیمانی بیان کرد: شهید سید مرتضی آوینی از افرادی است که پس از انقلاب به معرفتی در شناخت هنر اسلامی می رسد و در این مسیر شهید و به سید شهیدان اهل قلم لقب می گیرد و این نشان از جایگاه والای وی ونقش پرمعنا ومفهوم هنر انقلاب اسلامی دارد.
وی در ادامه به تاثیرات شیوع ویروس کرونا در حوزه فرهنگ وهنر و متوقف شدن بسیاری از فعالیت ها اشاره کرد و گفت : علیرغم محدودیت ها با استفاده از برنامه های جایگزین اجراهای زنده به بخش هایی از فعالیت های انجام شده در دوره مدیریتی خود در شرایط کرنایی و عناوین کسب شده توسط هنرمندان و فعالان انجمن های فرهنگی هنری، موسسات فرهنگی ، کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطوح بین الملل ، ملی و استانی در رشته های عکس و فیلم ، شعر، موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی و کتاب و کتابخوانی اشاره نمود.
وی تصریح کرد: در راستای تحقق عینی شعار سال از سوی مقام معظم رهبری باید در تولیدات فرهنگی هنری گام های موثری برداشته شود.
سرهنگ پاسدار امید نصیبی فرمانده سپاه ناحیه شهرستان مرودشت ، از هنر بعنوان زبان خاص، ظریف و زیبا یاد کرد که اگر از آن به خوبی استفاده شود، می تواند راه چند صدساله را پیمود.
نصیبی در ادامه با بیان اینکه مجموعه بسیج وکانون بسیج هنرمندان ظرفیتی مناسب در بعد از انقلاب برای پیشبرد اهداف انقلاب می باشد، اذعان داشت : انتقال ارزش های انقلابی به نسل جوان و ترویج مسائل سنتی و پیوند آن با معنویت ، مذهب ومسائل روز جامعه، یکی از هدف های مهم هنر انقلاب اسلامی می باشدو باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود.
فرمانده سپاه مرودشت افزود: در دوران دفاع مقدس ظرفیت های هنری انقلابی تجلی یافت و هنرمندان در این دوران صحنه های بسیار زیبایی را خلق و تهدید را به فرصت تبدیل نمودند و باید این آثار به نسل جوان انتقال پیدا کند.
حجت الاسلام عبدالعظیم ارودا رئیس اداره تبلیغات اسلامی مرودشت در ادامه ضمن تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی بیان کرد: هنر انقلاب اسلامی باید تبدیل به گفتمان شودونیازمند این هستیم تا هنر انقلابی یک هنر مردمی در غالب گفتمان باشد.
حجت الاسلام مهدی آقائی امام جمعه مرودشت با گرامی داشتن یاد وخاطره شهید سید مرتضی آوینی وبزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی بیان کرد: در شرایطی که انقلاب اسلامی با تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان نظام مواجعه شد امثال شهید آوینی ها سنگر را به دست گرفته و تکلیف را تشخیص داده وکار خود را شروع و امروز متوجه می شویم که شهید آوینی چه نقش عظیمی درشناسایی وشکوفایی هنر انقلاب اسلامی داشته است .
رئیس شورای فرهنگ عمومی مرودشت در ادامه افزود: مطالعه زندگی شهید آوینی با آن نبوغ هنری ورسانه ای با تحول فکری که در انقلاب پیدا کرد، برای ما الگوی ارزشمندی است.
آقائی امام جمعه مرودشت با اشاره به جمله ی معروف شهید آوینی که گفته می شود؛ “شهدا رفتند و ما ماندیم اما این شهدا هستند که ماندند و ما را زمان را با خودش برد” به گونه ای عمل کنیم که زمان ما را با خود نبرد .
وی با بیان اینکه هنر ورسانه ابزار تاثیرگذار جامعه هستند،بیان داشت:اصحاب رسانه ومسئولان هنرانقلاب اسلامی باید در راستای اهداف انقلاب وکشف ظرفیت های موجود ومعرفی آنان به مردم جامعه وتشویق وحمایت از آنان گام بردارند.
حجه السلام آقائی درپایان حضور پرشور مردم در انتخابات را یکی از مهم ترین اهداف انقلاب در این برهه عنوان و افزود:رسالت ما در این دوران این است با تلاش مردم را مقید به حضور در عرصه انتخابات نموده وتکلیف انقلابی خود را مدام گوشزد تا نسل جوان انقلابی دچار شک وتردید نشود./ روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار