تاریخ انتشار: یکشنبه 17 اسفند 1399 | 11:17 ق.ظ
ریزش سن غلات در مزارع مرودشت
ریزش سن غلات در مزارع مرودشت مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از ریزش سن مادری از شانزدهم اسفند ماه در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت، طاهره امیری با بیان اینکه ریزش اولیه در مرکز جهاد کشاورزی نقش رستم  صورت گرفته است اظهار کرد: پایش این آفت از سوی شبکه مراقبت متشکل از ۵۹ کارشناس پارسل […]

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از ریزش سن مادری از شانزدهم اسفند ماه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت، طاهره امیری با بیان اینکه ریزش اولیه در مرکز جهاد کشاورزی نقش رستم  صورت گرفته است اظهار کرد: پایش این آفت از سوی شبکه مراقبت متشکل از ۵۹ کارشناس پارسل در ۵۹ پهنه تولیدی و با همکاری کارشناسان اداره بهبود تولیدات گیاهی و دیگر بخش‌ها آغاز شده است.

این کارشناس با اشاره به اینکه بیش از یکصدهزار هکتار گندم و جو در شهرستان کشت شده است، تصریح کرد: با توجه به تراکم پایین جمعیت سن در شرایط کنونی سمپاشی توصیه نمی‌شود و مطابق با بازدیدها متعاقبا تاریخ سم پاشی اعلام خواهد شد.

وی بیان کرد: سن زدگی بیش از حد مجاز موجب عدم خرید و برگشت محصول توسط مراکز خرید تضمینی گندم می‌شود همچنین عدم مبارزه به موقع با این آفت باعث می‌شود در سال بعد جمعیت آفت سن افزایش یافته و خسارت بیشتری به مزارع وارد شود.

  امیری ابراز کرد: آفت سن غلات به عنوان آفت کلیدی گندم، نقش به سزایی در کاهش عملکرد کیفی و کمی گندم داشته و لازم است با مبارزه به موقع با این آفت خسارت آن را به حداقل رساند.

او با اشاره به اینکه  سن غلات، یکی از مهمترین آفاتی است که می‌بایست قبل از تخم ریزی آفت سم پاشی انجام گیرد افزود: امیدواریم بتوانیم با پایش‌های به موقع و اقدامات پیشگیرانه در زمینه تولید گندم از نظر کیفیت و میزان تولید، عملکرد مطلوبی داشته باشیم.

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت یادآور شد: مبارزه اصولی و به موقع با سن مادری باعث کاهش خسارت کمی و جلوگیری از خسارت کیفی پوره سن، کاهش مصرف سموم، کاهش خطرات زیست محیطی می‌شود./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار